تخریب کنترل ‌شده دو برج ۱۰۳ متری در هند

این دو برج بلندترین ساختمان‌هایی‌اند که در هند به صورت کنترل‌شده تخریب می‌شوند

دو آسمان‌خراش در نزدیکی دهلی‌نو در هند که غیرقانونی ساخته شده بود روز یکشنبه به طور کنترل‌شده ویران‌ شد.

تصاویر این نابودی عظیم و دود و غبار ناشی از آن که به هوا بلند شد، در سطح وسیعی در رسانه‌های اجتماعی پخش شد. این دو برج ۱۰۳ متری بلندترین ساختمان‌هایی‌اند که در هند به صورت کنترل‌شده تخریب می‌شوند.

کل روند تخریب کمتر از ۱۰ ثانیه طول کشید و مردم از پشت‌بام ساختمان‌های اطراف روند این تخریب را تماشا می‌کردند و از آن فیلم‌ می‌گرفتند و در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاشتند.

بنا بر رای دیوان عالی هند در سال ۲۰۲۱، این دو برج منطقه نویدا که ۸۵۰ آپارتمان خالی داشت، باید تخریب می‌شدند. پس از یک جدال قانونی طولانی، دیوان عالی هند تشخیص داد که در این ساختمان‌ها، چند مورد از مقررات ساختمان‌سازی و اصول ایمنی در صورت آتش‌سوزی رعایت نشده‌اند.

رسانه‌های محلی به نقل از مقام‌ها گزارش کردند که کار تخریب با بیش از سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد منفجره و حوالی ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی انجام شد. تخریب به نحوی صورت گرفت که به مناطق اطراف آسیبی وارد نشود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس و مردم محلی در حال تحقیق در مورد هرگونه خرابی جانبی به‌بارآمده‌اند. شمار زیادی پلیس و نیروهای اضطراری در محل حاضر بودند تا به هرگونه واقعه جانبی رسیدگی کنند. هزاران نفر از مردم محل نیز به مدت ۱۰ ساعت خانه‌های خود را تخلیه کردند و روی خیلی از ساختمان‌ها پلاستیک کشیده شده بود. بعضی از مردم مدتی از محل دور شدند تا از گردوخاک حاصل از ویرانی در امان بمانند.

ساخت‌وساز غیرقانونی در هند بسیار رایج است؛ با این حال، تخریب‌های این‌چنینی نادرند و همین باعث شد اتفاق روز یکشنبه رخدادی ویژه باشد. بسیاری از کاربران توییتر از این حرکت تقدیر کردند و آن‌ را اقدامی علیه فساد در صنعت ساخت‌وساز دانستند.

محله نویدا که دو برج «ایکپس» و «سیان» در آن قرار داشت، از مناطق حومه‌‌ای اما نسبتا مرفه‌نشین در پایتخت هند محسوب می‌شود و به عنوان مثال، شرکت گوگل هم آنجا مستقر است. این دو برج در نزدیکی بزرگراهی قرار داشتند که دهلی را به اوتار پرادش، پرجمعیت‌ترین ایالت هند، وصل می‌کند.

بیشتر از جهان