ستاره پاپ ترکیه به‌خاطر کنایه به مدارس مذهبی بازداشت شد

رئيس‌جمهوری ترکیه به‌خاطر دیدگاه‌های سنتی و محافظه‌کارانه‌اش با انتقادهای جدی نیروهای سکولار و مدرن جامعه ترکیه رو‌به‌‌رو است

روزنامه صباح که حامی دولت اردوغان است، از گلشن به‌خاطر پوشیدن «لباس کوتاه» و بالا بردن «پرچم رنگین‌کمانی» انتقاد کرده است - Reuters

مقام‌های امنیتی-قضایی ترکیه، گلشن چولاک‌اوغلو، یکی از خواننده‌های محبوب این کشور را به‌‌اتهام «نفرت‌پراکنی» و مسخره کردن مقدسات اسلامی بازداشت کردند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ در گزارشی از آنکارا نوشت دستگیری این خواننده پاپ، به‌خاطر کنایه‌ او به مدارس مذهبی، با واکنش شدید منتقدان دولت رجب‌ طیب اردوغان، رئيس‌جمهوری اسلام‌گرا و سنتی، ترکیه مواجه شده است.

گلشن روز پنج‌شنبه در خانه‌اش در استانبول بازداشت شد. بازداشت این خواننده ۴۶ ساله، پس از آن صورت گرفت که ویدئوی از صحبت‌های او در جریان یکی از کنسرت‌هایش در ماه آوریل، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ترکیه منتشر شد.

این خواننده پاپ در میانه کنسرت چند ماه پیش خود در استانبول، ضمن اشاره به یکی از نوازندگان گروه‌اش، با حالتی آرام گفته بود «انحراف» او به‌خاطر درس خواندنش در مدارس مذهبی ترکیه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئيس‌جمهوری ترکیه به‌خاطر دیدگاه‌های سنتی و محافظه‌کارانه‌اش با انتقادهای جدی نیروهای سکولار و مدرن جامعه ترکیه رو‌به‌‌رو است. اردوغان خودش در یکی از مدارس مذهبی ترکیه که با هدف تربیت واعظان دینی تاسیس شده‌ درس خوانده است.

روزنامه گاردین نیز روز جمعه در گزارشی به‌نقل از مخالفان دولت نوشت دستگیری گلشن، تلاشی برای جذب حمایت اقشار سنتی‌ و محافظه‌کار جامعه ترکیه، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است.

حزب اسلام‌گرای «عدالت و توسعه» اردوغان تقریبا دو دهه است که قدرت را در ترکیه در اختیار دارد.

روزنامه صباح، که به حزب «عدالت و توسعه» اردوغان نزدیک است، روز چهارشنبه ضمن انتشار ویدئوی کنسرت این خواننده پاپ، از او به‌خاطر پوشیدن «لباس کوتاه» و بالا بردن «پرچم رنگین‌کمانی»، نماد جامعه دگرباشان جنسی، انتقاد کرد.

بیشتر از جهان