تفاوت اندازه توپ، انتقاد تنیس‌بازهای زن را برانگیخت

توپی که تنیس‌بازهای زن از آن استفاده می‌کنند، از توپ مردان سبک‌تر است

تنیس‌بازهای زن معتقدند سبکی توپ به اشتباه‌های بیشتری در زمین منجر می‌شود‌ـ JANEK SKARZYNSKI / AFP

بازیکنان زن، از جمله ایگا شویانتک، تنیس‌باز شماره یک جهان، از قوانین توپ مسابقات تنیس آزاد آمریکا (US Open) انتقاد کردند.

توپی که بازیکنان زن از آن استفاده می‌کنند با توپ همتایان مردشان متفاوت است. توپ مردان از زنان سنگین‌تر است و شویانتک که پس از شکست دادن اسلون استیونز در سینسیناتی مسترز (Cincinnati Masters) صحبت می‌کرد، گفت این کار به اشتباه‌های بیشتری در زمین منجر می‌شود.

شویانتک به مطبوعات گفت: «به‌طور حتم [با این توپ‌ها] ما اشتباه‌های بیشتری می‌کنیم. بنابراین فکر نمی‌کنم تماشای آن از لحاظ بصری واقعا زیبا باشد، نمی‌دانم چرا با توپ‌ مردان فرق دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«پانزده سال پیش احتمالا زنان به‌دلیل سنگین‌تر بودن توپ‌ از ناحیه آرنج آسیب می‌دیدند و آن‌ها آن را به توپ‌ زنانه تبدیل کردند. اما حالا ما ازنظر بدنی آن‌قدر آماده هستیم که فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد.»

«من احساس می‌کنم، کنترل آن‌ها واقعا سخت است، اما همه شرایط یکسانی دارند، بنابراین سعی می‌کنیم با آن کنار بیاییم. صادقانه بگویم نمی‌دانم چرا توپ‌ها فرق دارند.»

شویانتک تنها بازیکنی نیست که از توپ‌ها انتقاد می‌کند. پائولا بادوسا، تنیس‌باز شماره چهار جهان، نیز از مسئله انتقاد کرد.

او به تای برک تنز (Tie Break Tens) گفت: «من فکر می‌کنم مشکل اصلی این‌جا است که ما با توپ مناسبی بازی نمی‌کنیم. توپ با شرایط همخوانی ندارد. به همین دلیل است که بسیاری از بازیکنان شکایت دارند.»

شویانتک فاش کرد که این دو بازیکن با استیو سایمون، رئیس انجمن تنیس زنان (WTA) در مورد تغییر توپ‌ها صحبت کرده‌اند.

شویانتک افزود: «می‌دانم که بسیاری از بازیکنان شکایت دارند و بسیاری از آن‌ها جزو ۱۰ [بازیکن] برترند. من و پائولا بادوسا سال گذشته با استیو در مورد تغییر توپ‌ها به توپ‌های مردانه صحبت کردیم. فکر نمی‌کنم مشکلی ایجاد کند، زیرا هنوز همان شرکت است.»

«شاید باید کمی بیشتر فشار بیاوریم. من از اصرار و تلاش برای متقاعد کردن انجمن تنیس زنان دست کشیدم، زیرا جنگ اوکراین رخ داد و من باز هم روی موضوع دیگری تمرکز کردم.»

تنیس آزاد آمریکا یا انجمن تنیس زنان هنوز پاسخی نداده‌اند.

 

© The Independent

بیشتر از تنيس