شمار کشته‌ها و زخمی‌های روسیه در اوکراین به ۸۰ هزار تن رسید

یکی از مقام‌های عالی‌رتبه ایالات متحده می‌گوید نیروهای ولادیمیر پوتین دارند «تلفات سنگینی» می‌دهند

ایالات متحده یک میلیارد دلار کمک نظامی جدید دیگر برای اوکراین در نظر گرفته است‌ـ Anatolii Stepanov / AFP 

یکی از مقام‌های عالی‌رتبه ایالات متحده گفته است که روسیه از آغاز حمله به اوکراین ۷۰ تا ۸۰ هزار تلفات داشته است که کشته یا زخمی شده‌اند.

کالین کال، معاون وزیر دفاع در امور سیاست‌گذاری پنتاگون، روز ‌‌‌‌‌دو‌شنبه ۸ اوت (۱۷ مرداد)، به خبرنگاران گفت که نیروهای ولادیمیر پوتین دارند «تلفات سنگینی» می‌دهند.

کال گفت: «فضای جنگ خیلی مه‌‌‌آلود است، اما فکر می‌کنم بتوان گفت که روسیه احتمالا در کمتر از شش ماه ۷۰ یا ۸۰ هزار تلفات داده است. این آمار مجموع کشته‌شدگان و مجروحان در عملیات است و شاید اندکی کمتر یا بیشتر باشد، اما فکر می‌کنم که وضعیت به‌نوعی تقریبا همین است.»

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا یک میلیارد دلار دیگر کمک نظامی جدید برای اوکراین در نظر گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این کمک‌ها موشک‌های بیشتر برای «سامانه‌های موشک توپخانه‌ای پرتحرک» یا هیمارس (Himars - High Mobility Artillery Rocket Systems)، و نیز هزاران مهمات توپخانه، سامانه‌های خمپاره‌انداز، موشک‌های دوش‌پرتاب جاولین، و دیگر مهمات و تجهیزات را شامل می‌شود.

مقام‌های ایالات متحده می‌گویند هیمارس و سامانه‌های توپخانه‌ای، در تداوم نبرد اوکراین برای جلوگیری از پیشروی بیشتر روسیه حیاتی بوده‌اند.

 تازه‌ترین کمک اعلام‌شده مبلغ کل کمک امنیتی ایالات متحده به اوکراین در دولت بایدن را از آغاز حمله نیروهای روسیه در اواخر فوریه، به حدود ۹ میلیارد دلار می‌رساند.

کال با اعلام ارسال این محموله جدید تسلیحات، گفت: «در تمام مراحل این جنگ، تمرکز ما بر این بوده است که نیازهای اوکراین بر اساس شرایط متغیر میدان نبرد تامین شود.»

تاکنون، بیشترین مبلغ یک بسته کمک امنیتی [آمریکا به اوکراین]، یک میلیارد دلار بود که روز ۱۵ ژوئن اعلام شد.

اما آن کمک ۳۵۰ میلیون دلار مابه‌التفاوت پرداختی طبق اختیارات رئیس‌جمهوری، و ۶۵۰ میلیون دلار از محل طرح ابتکاری کمک امنیتی به اوکراین را نیز شامل می‌شد.

بسته [کمک‌های نظامی] روز دوشنبه به ایالات متحده امکان می‌دهد که سامانه‌های جنگ‌افزاری و دیگر تجهیزات را بعد از دریافت از انبارهای وزارت دفاع، سریع‌تر تحویل دهد.

روسیه در چهار ماه آخر جنگ بر تصرف منطقه دونباس در شرق اوکراین متمرکز بوده است، که جدایی‌طلبان هوادار مسکو هشت سال در قالب جمهوری‌هایی خودخوانده، برخی ناحیه‌ها را در کنترل داشته‌اند.

نیروهای روسیه در این منطقه به تدریج پیشروی کرده‌اند و برای آنکه تحرکات رزمندگان اوکراینی را در جاهای دیگر فلج کنند، به حملات موشکی و راکتی متوسل شده‌اند.

در این میان، با توجه به نگرانی‌ها از احتمال تکرار فاجعه چرنوبیل، اوکراین و روسیه پذیرفته‌اند که ناظران سازمان ملل از تاسیسات هسته‌ای زاپوریژیا بازدید کنند.

گزارش تکمیلی در خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان