وقوع مجدد سیل در شش شهر و صدها روستای چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری وضعیت مناطق عشایرنشین این استان را بحرانی خواند

بارش شدید باران عصر و شامگاه یک‌شنبه بار دیگر موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل در مناطق وسیعی از استان چهارمحال و بختیاری شد، برق شهرستان لردگان را برای ساعاتی قطع کرد و خسارات گسترده‌ای به صدها روستا و شش شهر این استان وارد کرد.

خسرو کیانی، سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری، با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در این استان گفت: «سیلاب بار دیگر شش شهرستان‌ لردگان، خانمیرزا، فارسان، اردل، کوهرنگ و بخش لاران شهرکرد را درگیر کرده است.»

کیانی شامگاه یک‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ گفت که شدت بارش‌ها در جنوب و غرب استان چهارمحال و بختیاری گزارش شده و اگرچه تاکنون خسارت جانی در پی نداشته اما خسارت‌های مالی برجا گذاشته است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری وضعیت مناطق عشایرنشین این استان را بحرانی خواند و تاکید کرد که تمام تلاش نیروهای امدادی این است که تلفات جانی نداشته باشیم.

رضا بابامیر ساطحی، فرماندار لردگان، نیز اعلام کرد که به دنبال بارش شدید باران که از عصر یک‌شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۱، در این شهرستان آغاز شده است، ۲۳۰ روستای این شهرستان درگیر سیل شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار لردگان افزود که تاکنون خسارت جانی گزارش نشده اما سیل خسارت‌های بسیاری به زیرساخت‌های وارد کرده است و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان درگیر بارندگی شدید و سیلاب شده‌اند.

بابامیر ساطحی گفت: «در حال حاضر سیلاب در ۲۳۰ روستای شهرستان گزارش شده و بین ۱۰ تا ۹۰ درصد درگیری ایجاد کرده است و خسارت‌های گسترده‌ای به بخش مرکزی لردگان و مناطق رودشت و منج وارد شده است.»

از سوی دیگر روح‌الله غلامی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، نیز خبر داد که سیلاب تردد در تونل الغدیر در محور ارتباطی لردگان به بروجن را مختل کرده و برخی محورهای فرعی و روستایی سه شهرستان لردگان، کوهرنگ و خانمیرزا نیز مسدود شده است.

غلامی اعلام کرد که ۱۵ گروه راهداری مشغول بازگشایی محورهای ارتباطی استان چهارمحال و بختیاری هستند و افزود که تلاش نیروهای امدادی حفظ جان مسافران و رفع انسداد محورهای ارتباطی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری میزان خسارات مالی وارده به این استان در جریان سیل ششم و هفتم مرداد ماه سال جاری را ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و سرپرست مدیریت بحران این استان نیز گفت که به دلیل هشدار به موقع در سیل اول چهارمحال و بختیاری یک نفر جان‌باخته و یک نفر مفقود شده بود.

با این حال مقام‌های استانی درباره میزان خسارت به منازل مردم در شهرها و روستاها و همچنین میزان خسارات جانی و مالی وارد شده به عشایر چهارمحال و بختیاری گزارشی ارائه نکردند.

در سیل هفته اول مرداد یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ارتباطی و ۴۰۰ دستگاه ابنیه فنی در چهارمحال و بختیاری دچار آسیب شد که به گفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میزان این خسارت ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.