مونیکا لوینسکی هم به منتقدان آلبوم جدید بیانسه پیوست

مونیکا لوینسکی از بیانسه خواست تا متن یکی از ترانه‌هایش را تغییر دهد

 یکی از ترانه‌های آلبوم جدید بیانسه اشاره مستقیمی به رسوایی جنسی کلینتون-لوینسکی دارد-AFP/ Beyonce

بازگشت بیانسه بعد از شش سال، با یک آلبوم جدید، به بازار موسیقی پرسروصداتر از آن بود که انتظارش را داشتیم. حواشی بی‌پایان پیرامون آلبوم رنسانس همچنان ادامه دارد.

انتشار هفتمین آلبوم استودیویی بیانسه، اختلاف‌ها، مشکلات و نظرهای ناخواسته زیادی را در پی داشته است. در یکی از آخرین واکنش‌ها، مونیکا لوینسکی از این خواننده خواست در متن یکی از آهنگ‌هایش تجدید نظر کند.

ترانه‌ای که لوینسکی به آن اشاره می‌کند یکی از ترانه‌های خارج از آلبوم بیانسه در سال ۲۰۱۳ است. در ترانه «پارتیشن» بیانسه می‌خواند: «همه دکمه‌هایم را زد، بلوزم را پاره کرد/ او روی تمام لباسم مونیکا لوینسکی‌ بازی درآورد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ترانه اشاره مستقیمی به رسوایی جنسی کلینتون-لوینسکی دارد که به استیضاح رئیس‌جمهوری بیل کلینتون در سال ۱۹۹۸ منجر شد.

 از آن زمان تاکنون زندگی لوینسکی که هنگام دیدار با بیل کلینتون ۲۱ ساله بود همراه با تمسخر و ارجاع‌های بی‌شماری در فرهنگ پاپ بوده است که زندگی او را برای همیشه به آن واقعه گره زد.

لوینسکی قبلا هم به این ترانه اشاره کرده بود. او در سال ۲۰۱۴ به نشریه ونتی فر گفت: «ممنون بیانسه، اما ... فکر می‌کنم منظور شما این بود که او روی تمام لباسم بیل کلینتون بازی درآورد، نه مونیکا لوینسکی ‌بازی».

لوینسکی تنها کسی نیست که با آلبوم جدید مشکل دارد. به گزارش نشریه بریتانیایی «اسکوایر» این موارد زنجیره‌ای به این ترتیب بودند: ابتدا موضوع استفاده بیانسه از نمونه‌ کارهای کلیس در آهنگ Energy بود، استفاده‌ای که خود کلیس تا زمان انتشار رسمی آهنگ از آن اطلاعی نداشت.

سپس ماجرای اظهارنظر طعنه‌آمیز دایان وارن درباره مشارکت ۲۴ نفر در ساخت آهنگ Alien Superstar پیش آمد. در نهایت انتقادهایی بود که بیانسه به‌خاطر متن ترانه Heated که او را به توهین به افراد کم‌توان متهم می‌کردند، با آن‌ها روبه‌رو شد.

بیانسه در این آهنگ از کلمه «spaz» در متن ترانه استفاده کرده بود که در زبان محاوره به‌طورمعمول برای اشاره به وحشی بودن یا ترسیدن استفاده می‌شود. با این حال این کلمه از اصطلاح پزشکی اسپاستیک (spastic) گرفته شده است و نوعی ناتوانی است که در آن فرد کنترلش را بر عضلاتش از دست می‌دهد. استفاده از این کلمه موجی از خشم و انتقاد را در جامعه افراد کم‌توان برانگیخت که به انتشار بیانیه‌ای منجر شد و به هواداران بیانسه اطمینان می‌داد از این کلمه با قصد بدی استفاده نشده است و قول داده شد که متن بحث‌برانگیز اصلاح شود.

 

بیشتر از زندگی