با تسلط طالبان بر افغانستان ۷۰۰ هزار فرصت کاری از دست رفته است

نماینده برنامه توسعه سازمان ملل در افغانستان از کشورهای عربی خواست به افغانستان کمک کنند

نماینده برنامه توسعه ملل متحد در افغانستان گفت که تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۲ میلیون فرصت کاری ایجاد خواهد شد- عکس از ایندیپندینت فارسی

فرستاده ویژه «یو‌ان‌دی‌پی»، برنامه توسعه سازمان ملل متحد درافغانستان، نگرانی خود را از افزایش بیکاری در افغانستان ابراز کرد. عبدالله الدرداری، فرستاده ویژه «یو‌ان‌دی‌پی»، که در نشست هماهنگی کشور‌های عربی سخن می‌گفت، توضیح داد که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در این کشور از دست رفته است، و افزود که در سال گذشته فعالیت‌های اقتصادی در افغانستان ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته این مقام سازمان ملل متحد درافغانستان، هرچند پیش از تسلط طالبان در افغانستان نیز ۷۰ در صد مردم این کشور زیر خطر فقر زندگی می‌کردند، اکنون این رقم به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

با این حال، عبدالله الدرداری اوضاع را در افغانستان ناامید کننده ندانست و تاکید کرد که راه‌حل‌هایی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم افغانستان و نجات از این وضعیت وجود دارد. فرستاده ویژه «یو‌ان‌دی‌پی» در افغانستان گفت که از طریق شرکت‌های کوچک و بزرگ، به ویژه شرکت‌هایی که زنان در راس آن‌ها قرار دارند، برای احیای اقتصاد افغانستان تلاش می‌شود.

او تاکید کرد که در جایگاه پشتیبان و شریک با این شرکت‌ها همکاری می‌شود تا بتوان اوضاع اقتصادی را در این کشور تغییر داد. او افزود که از راه کمک به این شرکت‌های خصوصی با حضور زنان در راس آن‌ها، کوشش می‌شود که فعالیت‌هایی در بخش تولیدات و صادرات افغانستان ایجاد شود و توسعه یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالله الدرداری اوضاع افغانستان را پس از تسلط طالبان بسیار وخیم دانست، اما در عین حال، از احتمال ایجاد ۱۲ میلیون فرصت تازه کاری تا سال ۲۰۳۰ در افغانستان خبر داد و گفت که شاید این طرح باورنکردنی به نظر برسد، اما تلاش دارند که این را کار را انجام دهند.

او گفت که تا سه سال آینده می‌توان دو میلیون فرصت کاری تازه در افغانستان ایجاد کرد.

عبدالله الدرداری با تاکید بر نزدیکی‌های فرهنگی و مذهبی کشور‌های عربی با افغانستان، از این کشور‌ها خواست که در بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان مشارکت کنند.

پیش ازاین برنامه غذای سازمان ملل متحد هشدار داده بود که پیش‌بینی می‌شود دست‌کم ۲۳ میلیون نفر از جمعیت ۳۹ میلیون نفری افغانستان، با گرسنگی شدید روبه‌رو شوند.

بیشتر از جهان