سوپرجام فرانسه؛ اولین قهرمانی گالتیه با پاری‌ سن‌ژرمن

قهرمان فرانسه با درخشش نیمار و در غیاب امباپه، نانت را چهار بر صفر شکست داد

فصل جدید لیگ فرانسه جمعه‌شب آغاز می‌شود و پاری‌ سن‌ژرمن پرستاره، باز هم مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود- JACK GUEZ / AFP

پاری‌ سن‌ژرمن با برتری چهار بر صفر مقابل نانت، یازدهمین قهرمانی‌اش را در سوپرجام فرانسه جشن گرفت. این نخستین مسابقه رسمی قهرمان فرانسه با هدایت کریستوف گالتیه محسوب می‌شد. این مربی فرانسوی چند هفته پیش جانشین مائوریسیو پوچتینو شد که فقط یک فصل روی نیمکت این تیم دوام آورد.

گالتیه برای این بازی ترکیب ۲-۱-۴-۳ را به‌کار گرفت که به نظر می‌رسد سیستم غالب پاری‌ سن‌ژرمن در فصل جدید باشد. سرخیو راموس که فصل گذشته اکثرا مصدوم بود، در کنار مارکینیوس و کیمپمبه، خط دفاع پاریس را تشکیل می‌دادند و مسی کمی عقب‌تر از دو مهاجم تیم بازی می‌کرد. کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی، به دلیل محرومیت، بزرگ‌ترین غایب پاری‌ سن‌ژرمن بود و سارابیا به جای او، زوج نیمار در خط حمله بود. ویتینیا، خرید جدید پاریس، همراه وراتی در خط میانی حاضر بود و نوردی موکیه‌له، خرید تازه دیگر تیم، نیز در جایگاه بازیکن تعویضی به زمین رفت.

نانت، قهرمان فصل قبل جام حذفی فرانسه، شروع نسبتا خوبی داشت، ولی یک اشتباه دفاعی در دقیقه ۲۲ به مسی فرصت داد تا تک به تک شود و بعد از دریبل، دروازه‌بان این تیم، دروازه را باز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمار که سازنده گل اول بود، پیش از پایان نیمه اول با یک ضربه ایستگاهی تماشایی، دروازه نانت را برای دومین بار باز کرد. در دقیقه ۵۷، نوبت راموس بود که با پشت پا گل سوم پاری‌ سن‌ژرمن را بزند. پاریس در دقایق پایانی به دلیل خطا روی نیمار، صاحب یک ضربه پنالتی شد که همین بازیکن، توپ را وارد دروازه زردپوشان کرد.

گالتیه بعد از قهرمانی در سوپرجام که در تل‌آویو برگزار شد، گفت: «خیلی خوشحالم که برنده شدیم و جام را به پاریس می‌بریم. اگر اینجاییم، به خاطر یک مربی است که تیم را به قهرمانی لیگ رساند و بخشی از این جام متعلق به پوچتینو است.»

او درباره جریان بازی افزود: «سبک بازی تیم را خیلی دوست داشتم. ما همیشه مایل به حمله، کنترل بازی، و پس گرفتن توپ از حریف بودیم. فرصت‌های زیادی ساختیم و حریف تنها دو موقعیت داشت. تیم هنوز نیاز به اصلاحاتی دارد، ولی بابت زدن چهار گل خیلی راضی‌ام. این موفقیت مهمی برای شروع لیگ است و نباید بردها و جام‌ها را عادی جلوه داد.»

او درباره همکاری مسی و نیمار گفت: «مدت‌ها است که همدیگر را می‌شناسند و فصل گذشته دوباره به هم رسیدند. همکاری تکنیکی آن‌ها فوق‌العاده است. من از عملکرد تهاجمی تیم که شامل حمایت پیستون‌ها و هافبک‌ها از خط حمله بود، شگفت‌زده نشدم.»

فصل جدید لیگ فرانسه جمعه‌شب آغاز می‌شود و پاری‌ سن‌ژرمن پرستاره، باز هم مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود. این تیم روز شنبه، در هفته اول این مسابقات، میهمان تیم «کلرمون فوت» است.

بیشتر از فوتبال