ادامه اختلاف‌ها در پاری‌ سن‌ ژرمن حتی بعد از قهرمانی

هواداران هنوز حذف از لیگ قهرمانان را فراموش نکرده‌اند و گروهی از آن‌ها حتی حاضر نشدند در جشن قهرمانی شرکت کنند

هوادارن پاری‌ سن‌ ژرمن انتظار داشتند در فصلی که لیونل مسی و سرخیو راموس، کاپیتان‌های بارسا و رئال مادرید، به این تیم اضافه شده‌اند، تیمشان بتواند به مراحل پایانی لیگ قهرمانان نزدیک شود- Alain JOCARD / AFP

پاری‌ سن‌ ژرمن شنبه شب با تساوی یک بر یک مقابل لانس، قهرمانی‌ خود را قطعی کرد، ولی برابری با رکورد ۱۰ قهرمانی سنت‌اتین، پرافتخارترین تیم لیگ فرانسه، هم نتوانست رابطه خراب ستارگان این تیم و هوادارانش را ترمیم کند.

اولتراها، هواداران افراطی پاری‌ سن‌ ژرمن، پیش از بازی اعلام کرده بودند که در دقیقه ۷۵، سکوها را ترک می‌کنند تا بیرون ورزشگاه و بدون بازیکنان قهرمانی را جشن بگیرند. بنابراین وقتی سوت پایان بازی به صدا درآمد، شادی بازیکنان به جشن قهرمانی شباهتی نداشت و ۱۰ دقیقه بعد از بازی، تصویری منتشر شد که نشان می‌داد سکوهای پارک دو پرنس کاملا خالی‌اند. عجیب‌تر از همه، غیبت ناصر الخلیفی، مدیر باشگاه، بود که کلا برای تماشای بازی به ورزشگاه نرفته بود.

بزرگ‌ترین دلخوری هواداران پاری‌ سن‌ ژرمن ناکامی این تیم در مرحله حذفی لیگ قهرمانان است که برای چندمین فصل متوالی تکرار می‌شد. آن‌ها انتظار داشتند در فصلی که لیونل مسی و سرخیو راموس، کاپیتان‌های بارسا و رئال مادرید، به این تیم اضافه شده‌اند، تیمشان بتواند به مراحل پایانی لیگ قهرمانان نزدیک شود و قهرمانی در لیگ فرانسه را برای این مجموعه پرستاره کافی نمی‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امباپه، از معدود بازیکنان پاریس که هنوز محبوب هواداران است، گفت که سعی می‌کند خود را با وضعیت جدید سکوها وفق بدهد: «اگر آن‌ها می‌خواهند جشن بگیرند، جشن می‌گیرند. اگر نخواهند جشن بگیرند، جشن نمی‌گیرند. آن‌ها ناامید شده‌اند؛ ما این را درک می‌کنیم، ولی از حذف در لیگ قهرمانان یک ماه می‌گذرد.»

نیمار یکی از بازیکنانی است که هواداران به عملکرد او اعتراض دارند، ولی می‌گوید که به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد: «من سه سال دیگر اینجایم، پس هو کردن را متوقف کنید وگرنه به هوای تازه بیشتری نیاز خواهید داشت. باورنکردنی بود که گروهی از هواداران ورزشگاه را ترک کردند.»

این باشگاه بعد از شکست تحقیرآمیز از رئال مادرید، لزوم تغییرات اساسی در تیم را تایید کرد، ولی این تحولات تنها به درون زمین محدود نمی‌شود و احتمالا مهلت سرمربی تیم هم به پایان برسد. روزنامه تایمز خبر داد که پاری‌ سن‌ ژرمن به دنبال قطع همکاری با مائوریسیو پوچتینو است. در همین حال گفته می‌شود که آنتونیو کونته، سرمربی تاتنهام، اعلام آمادگی کرده است که با قراردادی دو ساله، هدایت این تیم پرستاره فرانسوی را به عهده بگیرد. این شایعات احتمال جابه‌جایی دو مربی را تقویت کرد.

دیلی اکسپرس خبر داد که دانیل لوی، مدیر تاتنهام، مذاکره با پوچتینو را شروع کرده است تا دوباره با او همکاری کند. هدایت پاریس پرستاره چالش بزرگی برای کونته است و ماموریت اصلی او قهرمانی در اروپا خواهد بود؛ هدفی که پیش از این آنچلوتی، اونای امری، توماس توخل و پوچتینو در آن ناکام ماندند.

بیشتر از فوتبال