تابستان بلاتکلیفی رونالدو

ستاره‌ای که هر باشگاهی پول خریدش را ندارد

مهمترین دلیل رونالدو برای جدایی از منچستریونایتد این است که می‌خواهد فصل آینده هم در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد-AFP

کریستیانو رونالدو سه‌شنبه به مرکز تمرینی منچستریونایتد رفت تا مذاکرات تازه‌ای با باشگاه درباره آینده‌اش داشته باشد. او به دلیل مسائل خانوادگی منچستریونایتد را در تور تایلند و استرالیا همراهی نکرد، ولی در این مدت با چند باشگاه بزرگ اروپایی مذاکره کرد که همه به بن‌بست رسید.

مهمترین دلیل رونالدو برای جدایی از منچستریونایتد این است که می‌خواهد فصل آینده هم در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد. آخرین باری که رونالدو در معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره اروپا بازی نکرد به فصل ۰۳ – ۲۰۲۲ برمی‌گردد که با اسپورتینگ لیسبون در مرحله مقدماتی جام یوفا حاضر شد.

او بعد از آن در ۱۹ فصل متوالی با پیراهن یونایتد، رئال مادرید و یوونتوس در لیگ قهرمانان حاضر شده و موفق شد پنج بار فاتح این جام شود. منچستریونایتد اما نتوانست به لیگ قهرمانان فصل آینده صعود کند و مجبور است در لیگ اروپا رقابت کند.

رونالدو در ۱۶ فصل اخیر دست‌کم ۱۸ گل در لیگ زده و با چنین آماری انتظار می‌رود که مشتریان زیادی داشته باشد، ولی رقم بالای جذب او مهمترین دلیلی است که باشگاه‌های دیگر از این انتقال عقب‌نشینی کردند.

به گزارش اتلتیک، یونایتد تابستان گذشته برای قرارداد دو ساله رونالدو حدود ۶۰ میلیون پوند (۷۲.۳میلیون دلار) هزینه کرد که شامل رقم انتقال و دستمزد حدود ۴۵۰ هزار پوند در هفته این بازیکن است.

رونالدو علاوه بر توانایی فنی، ارزش تجاری بی‌نظیری هم دارد. او با ۴۶۹ میلیون نفر بالاترن تعداد دنبال‌ کننده در اینستاگرام را دارد و تعداد دنبال‌کننده‌هایش در اینستاگرام، توییتر و فیسبوک در مجموع به ۷۲۰ میلیون نفر می‌رسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارزش تجاری رونالدو کاملا مشهود است، با این حال هیچ‌کدام از باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان با وجود علاقه به این ستاره پرتغالی حاضر به جذب او نشدند. این در حالی است که یونایتد هم تمایلی به از دست دادن رونالدو ندارد و تن‌هاگ، سرمربی جدید این تیم بارها تاکید کرده که برای برنامه‌هایش روی ستاره پرتغالی حساب باز کرده است.

چرا انتقال رونالدو نهایی نشد؟
تاد بولی، مالک مشترک جدید چلسی علاقمند به جذب رونالدو بود، ولی بعد از صحبت با توماس توخل از خرید این بازیکن صرفنظر کرد. مربی آلمانی اصرار دارد که خط حمله پرتحرکی می‌خواهد و برای پست شماره ۹ روی کای هاورتز حساب کرده است. او همچنین به تازگی رحیم استرلینگ را هم به خط حمله تیمش اضافه کرده است.

اتلتیکو مادرید هم خواهان رونالدو بود، ولی برای انجام این انتقال باید با فروش بازیکنانش دست‌کم ۴۰ میلیون یورو درآمد به دست می‌آورد. از طرف دیگر رونالدو هم نگران بود که با رفتن به اتلتیکو، هواداران رئال مادرید را ناراحت کند.

رونالدو به بایرن مونیخ هم پیشنهاد شد، ولی اولیور کان، مدیر اجرایی باشگاه آلمانی گفت که خرید این مهاجم ۳۷ ساله با فلسفه باشگاه هم‌خوانی ندارد.

پاری‌سن‌ژرمن هم می‌توانست گزینه خوبی برای رونالدو باشد، ولی باشگاه فرانسوی بعد از حفظ امباپه ترافیک زیادی در خط حمله دارد و از طرف دیگر در فصل جدید به دنبال کاستن هزینه‌هایش است.

منچسترسیتی و لیورپول هم می‌توانستند مقصد جذابی برای رونالدو باشند، ولی خرید هالند و نونز به معنی این بود که جایی برای رونالدو وجود ندارد.

بیشتر از فوتبال