رحیم استرلینگ در سطح مسی و رونالدو نیست

استرلینگ در پنج مسابقه شش گل برای منچستر سیتی به ثمر رساند

LINDSEY PARNABY / AFP

گواردیولا، رحیم استرلینگ و بهترین بازیکنان جهان را مقایسه کرده، و اظهار داشت که هیچ بازیکنی نزدیک به لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نیست.

استرلینگ به طور گسترده‌ای برای بازی‌های درخشان خود در بازی‌های بین‌المللی در ماه سپتامبر با تیم انگلستان مورد تشویق قرار گرفت و در این فصل نیز تاکنون در پنج مسابقه، شش گل برای منچستر سیتی به ثمر رسانده است.

فرم و نحوه بازی این بازیکن ۲۴ ساله و پیشرفت او تحت نظر گواردیولا، موجب این شده است که بسیاری او را هم ردیف با لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، بهترین بازیکنان فوتبال دنیا در یک دهه اخیر قرار دهند.

روز جمعه گواردیولا به استرلینگ گفت که به چنین حرف‌هایی اهمیت ندهد، و به او یادآوری کرد که در حال حاضر هیچ بازیکنی را نمی‌توان با این دو بازیکن که در ۱۱ سال گذشته، ۱۰ بار توپ طلای جهان را بین خود تقسیم کرده‌اند، مقایسه کرد.

سرمربی منچستر گفت: «من برای او خیلی خوشحالم، به خاطر نحوه بازی او در اینجا و تیم ملی، اما خوشبختانه او این نوع حرف‌ها را نخواهد خواند و به آنها گوش نخواهد داد. هیچ کس را نمی‌توان با مسی و رونالدو مقایسه کرد، هیچ‌کس».

«نمی‌دانم که آیا در انگلستان بهترین است یا نه، شما خبرنگار هستید. چون ما با هم هستیم، نه فقط الان، او در نظم کاری غیر قابل باور است، آدم خوبی است، برایش بسیار خوشحالم».

از زمانی که گواردیولا به منچستر سیتی آمده است، استرلینگ به یکی از خطرناک‌ترین مهاجمان اروپا تبدیل شده است، در دو فصل گذشته ۴۸ گل در سطح باشگاهی به ثمر رسانده است.

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلستان، اوایل هفته گذشته گفته بود، که استرلینگ توانایی این را دارد که با مسی و رونالدو رقابت کند و در نهایت جایگاه مسی و رونالدو در جهان را تصاحب کند.

ساوت‌گیت گفت: «او هر فرصتی را به خودش برای انجام این کار می‌دهد، واضح است که بازیکنان خارق‌العاده‌ای در همه جا هستند، ایدن هزارد، کوین د بروینز، مسی و رونالدو. اما او انگیزه اش را دارد، بازیکن حرفه‌ای است، توانایی آن را دارد. از نظر فیزیکی و فکری برای پسر بچه کوچکی با این قد و قامت، بسیار قدرتمند است.»  

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/sport/football

© The Independent

بیشتر از ورزش