رازهای موفقیت کریستیانو رونالدو

فوق ستاره یوونتوس می‌گوید تنها دلیل موفقیت او «ورزش» نیست

کریستیانو رونالدو که در ۳۴ سالگی و در باشگاه یوونتوس همچنان به حفظ معیارهای خودش ادامه می‌دهد از توجه وسواس‌گونه‌اش به« حفظ کردن جوانی» گفته است.

این بازیکن پرتغالی به تازگی هفتصدمین گل دوران حرفه‌ای‌اش را زد.

رونالدو معتقد است حفظ جایگاه حرفه‌ای او به این دلیل است که برای در اوج ماندن به فعالیت‌های خارج از زمین ورزش هم توجهی وسواس‌گونه دارد و برای مثال عاشق «مراقبه» است.

رونالدو به مجله فرانس فوتبال گفت: «هدف من آن است که همان طور که سن‌ام بالا می‌رودم جوانی‌ام را حفظ کنم و قابلیت رقابت کردن داشته باشم. بازیکنی را نشانم بدهید که در سن‌وسال من در تیمی مثل یوونتوس چنین عملکردی داشته باشد».

«می‌گویند بدن ورزشکاری دارم. اما فقط بحث خصوصیات جسمانی یا تمرین کردن نیست».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«سبک زندگی، تغذیه، خواب و انتخاب تمرین‌ها هم مهم است. حدود ۷۰ درصد زندگی من به فوتبال اختصاص دارد. برای دوام آوردن باید باهوش بود. خودم به آن می‌گویم شناخت داشتن فوتبالیست».

«به بازیکنان جوان نگاه کنید. چه تعداد از بازیکنانی که ۲۵ سال بیش‌تر سن ندارند از توانایی برخوردار هستند؟ مدام دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. فکر می‌کنید این وضعیت اتفاقی است؟ می‌گویند فقط به خاطر بدبیاری است. اما در زندگی می‌توان خوش‌اقبال‌ها را سرمشق خود قرار داد».

«اگر این وضعیت را در حرفه‌ام دارم فقط به خاطر آن است که در کارم نظم دارم. دو سه سال در اوج بودن یک چیز است شانزده هفده سال در اوج بودن یک چیز دیگر. فکر می‌کنید فقط به خاطر استعداد داشتن است؟»

«من مراقبه را امتحان کرده‌ام. مراقبه‌های پانزده بیست دقیقه‌ای. واقعاً کارساز است. آرامش‌بخش است. آرامش زیادی به من می‌دهد. تقریباً هر روز مراقبه می‌کنم. به خصوص روی دم و بازدم کار می‌کنم. در آن لحظات درون پیله‌ خودم هستم. البته مراقبه روش‌های بسیار زیادی دارد».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent

بیشتر از ورزش