نیمی از مجردهای بالای ۶۵ سال هر روز «پورن» تماشا می‌کنند

کارشناسان  بهداشت سالمندی به افراد مسن توصیه می‌کنند که تمایلات جنسی خود را نادیده نگیرند

نیازهای جنسی بدن با پیری از بین نمی‌رود-getty images via canva

رابطه جنسی بیش از آنچه گمان می‌کنیم، در زندگی سالمندان حضور دارد. پیش‌فرض‌های ذهنی ما اغلب اوقات باعث می‌شود که درمورد نیازهای سالمندان تصور درستی نداشته باشیم. نتایج  یک مطالعه جدید در بریتانیا درباره رفتارهای جنسی بزرگسالان مجرد پس از همه‌گیری، نشان می‌دهد که ۴۸ درصد از افراد بالای ۶۵ سال هر روز فیلم‌هایی با محتوای جنسی مخصوص بزرگسالان (پورن) تماشا می‌کنند.

نویسنده بخش «زندگی» وب‌سایت «یاهو نیوز» با بررسی نتایج این نظرسنجی که بین ۲۰۰۰ بزرگسال فعال جنسی ساکن بریتانیا انجام شده است که در زمان نظرسنجی درگیر رابطه‌ای نبودند، دریافته است که در مجموع، ۴۱ درصد از پاسخ‌دهندگان هر روز پورن تماشا می‌کنند و ۲۸ درصد از آنان به صورت هفتگی به تماشای پورن می‌نشینند.

تماشای روزانه پورن، به ویژه در میان افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله، با ۵۳ درصد، بسیار محبوب است، و افراد ۴۵ تا ۵۴ ساله با ۱۹درصد، کمترین میزان تماشای پورن را دارند. میزان تماشای پورن در گروه سنی بالاتر (۶۵ سال به بالا) تقریبا هم‌تراز با جوان‌ترین گروه بوده است.

در این پژوهش برداشت دیگری نیز که همیشه جوان‌ترها را به بی‌احتیاطی در سکس متهم می‌کرد، به چالش کشیده شده است. از ۷۰ درصدی که گفته‌اند «روابط یک‌‌شبه» داشته‌اند، تنها چهار درصد گفتند که هرگز از کاندوم استفاده نکرده‌اند. این تحقیق نشان داد که این نوع رابطه جنسی بدون تعهد، در بین گروه‌های مختلف سنی، به اندازه مساوی رخ می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بخش نگران‌کننده‌ای هم در این نتایج وجود داشت: ۴۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که از جانب «طرف مقابل» برای استفاده نکردن از کاندوم تحت فشار بوده‌اند. این میزان در افراد بالای ۶۵ سال به ۷۱ درصد، و در افراد بین ۱۸ تا ۲۴ سال به ۴۵ درصد افزایش می‌یابد و در اینجا نیز همگونی آمار مسن‌ترین و جوان‌ترین گروه در کنار هم، حیرت‌آور است.

اسباب‌بازی‌های جنسی نیز از زمان همه‌گیری همچنان محبوب باقی مانده‌اند و ۷۳ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفته‌اند که از چنین ابزارهایی استفاده می‌کنند. اغلب افراد مسن ترجیح می‌داده‌اند که این ابزارها را همراه با شریک جنسی خود استفاده کنند، نه به تنهایی. 

بسیاری نیز برای بخشیدن شور‌وحالی تازه به روابط جنسی خود به اسباب‌بازی‌ها روی می‌آورند، و تقریبا همین تعداد، مشخصا از اسباب‌بازی‌های جنسی و مواد روان‌کننده‌ (به ترتیب ۳۰ و ۳۱ درصد)، و ۲۰ درصد هم از کاندوم‌هایی با «ویژگی‌های خاص» استفاده می‌کنند.

اغلب کارشناسان  بهداشت سالمندی به افراد مسن توصیه می‌کنند که زندگی جنسی خود را به علت بالارفتن سن نادیده نگیرند، چون این نیاز بدن با پیری از بین نمی‌رود.

بیشتر از زندگی