ناسا آژانس مسافرتی برای سفر به سیاره‌های فراخورشیدی تاسیس کرد

دانشمندان ناسا بیش از پنج هزار سیاره فراتر از منظومه شمسی کشف کرده‌اند

رزرو یک سفر خصوصی به فضا همچنان در انحصار میلیاردرها و میلیونرها است و البته این [سفر خصوصی] فقط سفری تا مدار زمین است [و نه سفر به فضای دور]- و برای مثال، بازدید از یک سیاره فراخورشیدی نسبتا نزدیک، سفری نیست که بتوان آن را با پول خریداری کرد.

«تراپیست-۱ئی» (Trappist 1e) را در نظر بگیرید؛ یک سیاره‌ فراخورشیدی شبیه زمین که در منطقه زیست‌پذیر ستاره خود و در فاصله بیش از ۳۹ سال نوری از زمین در حال گردش است. طی کمتر از نیمی از این مسافت، برای «وویجر۱» که در حال حاضر دورترین شیء ساخت بشر به شمار می‌رود و با سرعتی در حدود ۳۵ هزار مایل بر ساعت (۵۶ هزار کیلومتر بر ساعت) حرکت می کند، بیش از ۴۰ هزار سال طول می‌کشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما برای تحقق رویای سفر به سیارات فراخورشیدی نیازی نیست منتظر اختراع «وارپ درایو» (تاب‌پیمایی: Warp drive) بمانید. ناسا همین حالا هم آژانس مسافرتی سیاره فراخورشیدی (Exoplanet Travel Bureau) را راه‌اندازی کرده و در آن، مجموعه‌ای از تورهای تصویری همراه با راهنما از سیارات فراخورشیدی مشابه زمین مانند تراپیست-۱ئی و همچنین سیارات عجیب‌وغریب‌تر، مانند سیاره گدازه‌ای [معروف به] «کنکری ئی۵۵» (55 Cancri e) ارائه شده است که همگی همراه با پوستر هنری قابل دانلود عرضه شده‌اند.

ما بیش از پنج هزار سیاره فراتر از منظومه شمسی خودمان را کشف کرده‌ایم. هر سیاره فراخورشیدی یک دنیای کاملا جدید برای کشف و کاوش است. ما تا‌ به حال تورهایی را در برخی از عجیب‌ترین مقاصد در کهکشان خودمان برگزار کرده‌ایم. تک‌تک آن‌ها مبتنی بر واقعیت‌های علمی‌اند.

در پوستر سیاره کنکری ئی۵۵ آمده است: «آسمان‌ها بر فراز اقیانوس بی‌انتهایی از گدازه می‌درخشند.»

شما همچنین می‌توانید نسخه‌های طراحی شده پوستر را دانلود و خودتان آن را رنگ‌آمیزی کنید.

دانشمندان در فاصله زمانی میان [پرتاب] فضاپیمای کپلر و ماهواره نقشه‌بردار فراخورشیدی گذران تس (TESS) ناسا، بیش از پنج هزار سیاره فراتر از منظومه شمسی کشف کرده‌اند که احتمال دارد روزی ثابت شود برخی از آن‌ها برای میزبانی حیات بیگانه [مناسب و] زیست‌پذیرند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا که نخستین تصاویر از آن در روز ۱۲ ژوییه منتشر شد، ابزارهایی را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد که برای شروع بررسی با جزئیات بیشتر درباره برخی از این سیارات به آن‌ها نیاز است و این موضوع، ما را به پاسخ این پرسش نزدیک‌تر می‌کند که آیا حیات روی زمین، تنها حیات [موجود] در عالم است یا نه.

© The Independent

بیشتر از جهان