فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه وارد اسرائيل شد

این دومین سفر ژنرال کوریلا به اسرائیل پس از پذیرش مسئولیت فرماندهی سنتکام در ماه آوریل است

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده «سنتکام» آمریکا، به دعوت سپهبد آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، به این کشور سفر کرده است-MANDEL NGAN / AFP

فرمانده نیروهای ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی روز یکشنبه،۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر ۱۴۰۱)، دیدار رسمی خود را از اسرائيل آغاز کرد. واحد سخنگوهای ارتش اسرائیل این خبر را اعلام کرده است. 

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده «سنتکام» آمریکا، به دعوت سپهبد آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، به این کشور سفر کرده است. این دومین سفر ژنرال کوریلا به اسرائیل پس از پذیرش این مسئولیت در ماه آوریل است. 

کوریلا در اولین بازدید خود در ماه مه، در رزمایش «ارابه‌های آتش» ارتش اسرائیل مشارکت کرد و برای گفت‌وگو درباره چالش‌های مشترک پیش روی ارتش‌های آمریکا و اسرائیل، با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرد. خطر برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت گروه‌های نیابتی آن در سراسر منطقه خاورمیانه، از محورهای بحث در این گفتگوها بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واحد سخنگوهای ارتش اسرائیل می‌گوید که سفر دوم ژنرال کوریلا «دیداری تکمیلی در پی نشست راهبردی-عملیاتی بین ارتش‌های دو کشور در ماه گذشته است و تمرکز آن بر آرایش پدافند هوایی اسرائیل خواهد بود.»

جلسه ماه گذشته بدون ژنرال کوریل، اما با حضور سه چهره مهم سنتکام آمریکا انجام شد: دریاسالار جیمز مالوی، معاون فرمانده سنتکام، سپهبد گرگوری ام گیلوت، فرمانده نهم نیروی هوایی (که اپیش‌بینی می‌شود در چند هفته آینده جای مالوی را بگیرد و معاون فرمانده سنتکام شود)،‌ و دریاسالار برد کوپر، فرمانده نیروهای دریایی سنتکام، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا و «گروه مشترک دریایی». در طرف اسرائیلی نیز سرلشکر هرتزی هالوی، معاون رئیس ستاد ارتش، و چند چهره ارشد نظامی دیگر حضور داشتند. 

در پی «توافق ابراهیم»، آمریکا کوشیده است اسرائیل را از نظر نظامی به کشورهای منطقه نزدیک‌تر کند. در همین راستا بود که در یکم سپتامبر ۲۰۲۱، حدود یک سال پس از توافق مذکور، اسرائیل از حیطه نیروهای فرماندهی اروپا (ایوکام) ارتش آمریکا خارج شد و وارد حیطه «سنتکام» شد. 

سپهبد کوخاوی روز دوشنبه، ۱۸ ژوئیه، نیز عازم مراکش می‌شود و نخستین رئیس ستاد ارتش اسرائیل خواهد بود که به این کشور سفر رسمی می‌کند. او قرار است با سران ارتش سلطنتی مراکش دیدار کند.

بیشتر از جهان