ابراهیم رئیسی: هر خطایی از آمریکا سر بزند، پاسخ ایران کوبنده خواهد بود

رئیسی با اشاره تلویحی به توافق‌های اخیر اسرائیل و کشورهای منطقه گفت اسرائیلی‌ها باید بدانند چنین روابطی برای آنها «امنیت» نمی‌آورد

همزمان با دومین روز سفر جو بایدن، رئیس‌‌جمهوری آمریکا به اسرائيل و امضا «تفاهم‌نامه اورشلیم»، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری حکومت ایران، در کرمانشاه هشدار داد اگر خطایی از آمریکا و متحدانش سر بزند، پاسخ جمهوری اسلامی کوبنده خواهد بود.

ابراهیم رئیسی در بخشی دیگری از صحبت‌های روز پنج‌شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ خود با اشاره تلویحی به توافق‌های اخیر میان اسرائیل و کشورهای منطقه گفت مقام‌های اسرائیلی باید بدانند که چنین روابطی برای آنها «امنیت» نمی‌آورد.

رئیسی قدرت‌ نظامی حکومت ایران در منطقه را «امنیت‌ساز» معرفی کرد و گفت حضور آمریکا در منطقه، مایه بحران و ناامنی است.

ابراهیم رئیسی روز گذشته هم در جلسه هيئت دولت، با اشاره مستقیم به سفر رئيس‌جمهوری آمریکا به منطقه گفت این «رفت‌وآمدها» دستاورد نخواهد داشت.

به‌گفته رئیسی، آمریکایی‌ها این طور گفته‌اند که ایران باید به توافق «برجام» برگردد، در حالی که جمهوری اسلامی هرگز از برجام خارج نشده که بخواهد برگردد و این آمریکا بود که «نقض پیمان» کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صحبت‌های روز پنج‌شنبه ابراهیم رئیسی در کرمانشاه، تنها چند ساعت بعد از امضای تفاهم‌نامه «اورشلیم» میان یائیر لاپید، نخست‌‌وزیر اسرائیل و رئيس‌جمهوری آمریکا، مطرح شد.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه در گزارشی هدف از امضای «توافق‌نامه اورشلیم» را تعهد مشترک آمریکا و اسرائیل برای جلوگیری از دسترسی حکومت ایران به تسلیحات اتمی عنوان کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز روز پنج‌شنبه در گزارشی، به‌نقل از رئيس‌جمهوری آمریکا، نوشت ایالات متحده قرار نیست برای همیشه در انتظار بازگشت حکومت ایران به تعهدات «برجام» بماند.

با این همه، بایدن در بخش دیگری از صحبت‌های روز پنج‌شنبه‌‌اش اضافه کرد همچنان معتقد است که «دیپلماسی» بهترین راه رسیدن به نتیجه است.

آسوشیتدپرس در بخش دیگری از گزارش خود به این نکته اشاره کرد که نشست مشترک خبری روز پنج‌شنبه رئيس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر اسرائيل، بعد از یک جلسه خصوصی، پشت درهای بسته، درباره برنامه اتمی حکومت ایران برگزار شد.

صحبت‌های روز پنج‌شنبه بایدن در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیری اسرائیل، یک روز بعد از آن مطرح شد که رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائيل، به صراحت گفت که ایالات متحده آماده است تا در صورت لزوم، برای جلوگیری از دسترسی حکومت ایران به تسلیحات اتمی، دست به اقدام نظامی بزند.