دیور به دنبال غرامت گرفتن از والنتینو است

نمایش باشکوه مد در یکی از مشهورترین پله‌های تاریخی جهان برای خانه مد ایتالیایی دردسرساز شد

دیور مدعی است که مشتریان با توجه به ازدحام و موانع اطراف، نمی‌توانستند به فروشگاهش دسترسی پیدا کنند-Andreas SOLARO/  AFP

دیور ادعا کرده است که نمایشگاه لباس والنتینو در «پله‌های اسپانیایی» رم، کسب‌وکار فروشگاه این نشان تجاری شناخته‌شده را که در نزدیکی این مکان قرار دارد، با مشکل مواجه کرده و بابت آن ۱۰۰ هزار یورو غرامت خواسته است که باید ظرف ۱۵ روز پرداخت شود.

والنتینو عصر جمعه، یک نمایش باشکوه مد در محل پله‌های اسپانیایی شهر رم برپا کرد که در آن، دسته‌هایی از تماشاگران مشتاق به خیابان‌های مجاور هجوم آوردند تا هم نمایش را  از نزدیک ببینند و هم مدل‌ها را تشویق کنند؛ اما این شلوغی برای دیور که اعتقاد داشت این برنامه مانع کسبش شده است، چندان خوشایند نبود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نامه‌ای که مدیر کریستین دیور ایتالیا در شب نمایش یادشده، به والنتینو ارسال کرد و در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفت، این خانه مد فرانسوی درخواست کرد که به دلیل اختلال ایجادشده در کسب‌وکار فروشگاه دیور، واقع در خیابان کاندوتی، درست روبه‌روی پله‌های اسپانیایی، ظرف ۱۵ روز غرامتی ۱۰۰ هزار یورویی به این نشان تجاری پرداخت شود.

به نظر می‌رسد علت این شکایت، ناخشنودی دیور از عمل نکردن والنتینو به قول‌هایی است که برای تضمین امکان عبورومرور در این محوطه تاریخی داده بود. 

دیور می‌گوید که والنتینو برای کسب مجوز به منظور برپایی این رویداد در چنین مکان کلیدی در شهر ماه‌ها با پلیس و چندین مقام رسمی شهر در تماس بود و در نامه‌ای که ۲۷ ژوئن به فروشگاه‌های آن منطقه ارسال کرد، تردد منظم و عادی در پیاده‌روهای اطراف فروشگاه‌ها را تضمین کرده بود. اما دیور می‌گوید که وضعیت پیاده‌روهای اطراف در عصر نمایش، با این تضمین به هیچ‌وجه مطابقت نداشت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

دیور مدعی است که دسترسی به فروشگاهش دشوار شد و مشتریان با توجه به ازدحام و موانع اطراف، نمی‌توانستند به این فروشگاه دسترسی پیدا کنند؛ به طوری که فروشگاه از ساعات اولیه بعدازظهر خالی ماند و نتوانست کار کند. دیور می‌افزاید که این شرایط به دلیل برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد در روز جمعه «تشدید» شد؛ زیرا در این روز مطمئنا فروش قابل‌توجه است.»

دیور در ادامه هشدار داد چنانچه والنتینو ظرف دو هفته این غرامت را نپردازد، برای محافظت از حقوق خود، تمام اقدام‌های لازم را انجام خواهد داد.

اغلب کسب‌وکارهای فعال در این خیابان از نام‌های مشهور صنعت مد به شمار می‌روند اما تاکنون از اینکه شرکت دیگری هم از والنتینو شکایت کرده باشد اطلاعی در دست نیست.  

بیشتر از مُد و زیبایی