جهش آمار ابتلا به کرونا؛ شمار جان‌باختگان روزانه بار دیگر دو رقمی شد

کرونا به ویژه در سه استان تهران، خوزستان و خراسان رضوی، به سرعت در حال شیوع است

در گزارش وزارت بهداشت آمده که در بیست و چهار ساعت گذشته و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند که از این تعداد، ۲۹۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند- فارس

همزمان با جهش آمار ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان‌های مختلف ایران به ویژه تهران، خراسان رضوی و خوزستان، تعداد مرگ‌های ناشی از این ویروس بنابر آمارهای رسمی وزارت بهداشت باردیگر دو رقمی شد.

وزارت بهداشت ایران روز یک‌شنبه اعلام کرد که در طول  بیست و چهار ساعت گذشته ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا جان  خود را از دست دادند و با دو رقمی شدن دوباره فوت‌های ناشی از کرونا، مجموع جان‌باختگان این بیماری بنابر آمار رسمی به ۱۴۱ هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

از چهاردهم اردیبهشت ماه که شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران بنابر آمارهای رسمی به زیر ده نفر رسیده و تک رقمی شده بود، این اولین‌بار است که باردیگر تعداد جان‌باختگان روزانه باردیگر دو رقمی شده است.

در گزارش وزارت بهداشت آمده که در بیست و چهار ساعت گذشته و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند که از این تعداد، ۲۹۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وزارت بهداشت شمار بیماران مبتلا به کرونای بستری در تخت‌های عادی بیمارستان‌ها را اعلام نکرد اما گفت که ۳۹۶ بیمار کرونا در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

این در حالی است که یک بنابر آمار وزارت بهداشت یک‌شنبه دوازدهم تیر ماه، یک هفته قبل شمار بیماران جدید کرونا طی یک روز ۷۱۷ نفر بود، تعداد موارد بستری شده ۱۰۴ نفر و شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۲۱۱ نفر و تعداد جان‌باختگان شش نفر بود.

مقایسه این آمارها نشان می‌دهد که تعداد بیماران جدید و تعداد بستری روزانه کرونا طی یک هفته بیش از سه برابر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین تعداد بیماران کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه از ۲۱۱ نفر در یک هفته به ۳۹۶ نفر افزایش یافته و شمار جان‌باختگان روزانه نیز از شش به ده نفر رسیده است که نشان می‌دهد این دو شاخص تعیین کننده در وضعیت کرونا طی یک هفته در ایران نزدیک به دو برابر شده است.

از سوی دیگر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، از افزایش شدید مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی خبر داد و گفت که در شبانه روز گذشته چهار هزار مراجعه با علائم مشکوک با کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان تهران مراجعه کرده‌اند در حالی که این عدد در دو هفته گذشته به ۱۵۰۰ نفر کاهش یافته بود.

زالی با بیان اینکه در بستری هم به تدریج آمار تهران در حال افزایش است، گفت: «پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده شاهد موج‌های جدیدی از ویروس باشیم و از این رو هم اکنون فرصت خوبی برای دریافت دوز یادآور واکسن کرونا است.»

همزمان محمد پهلوان کاشی، رییس کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز خبر داد که تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی از ۱۰ روز گذشته تاکنون،  ۲.۵ برابر شده است.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت که تعداد مراجعات بیماران سرپایی کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز جامع سلامت مشهد و خراسان رضوی نیز افزایشی است.

از سوی دیگر حبیب حی‌بر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نیز از افزایش شدید بیماران کرونا در استان خوزستان خبر داد.

حی بر گفت: «با جهش شدید در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا مواجه هستیم و با روند فعلی بروز موج سنگین کرونا و ابتلای گسترده دور از انتظار نیست.»

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مردم خوزستان خواست هشدارها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و اقدام به تزریق واکسن کنند چرا که موج سنگین کرونایی در استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.