لنز هوشمند صفحه نمایش را روی کره چشم قرار می‌دهد

مدیرعامل مویو ویژن می‌گوید که او «آینده را دید»

سخت‌افزار ردیابی چشم نیز امکان کنترل صفحه نمایش و دسترسی به محتوا بدون کنترل‌های خارجی را به کاربران ارائه می‌دهد - mojo vision

رئیس یک استارت‌اپ لنز تماسی هوشمند ادعا می‌کند که نخستین «نمایش روی چشم» این فناوری را با موفقیت اجرا  کرده است..

درو پرکینز، مدیرعامل مویو ویژن، گفت وقتی نمونه اولیه این لنز را که حاوی یک صفحه‌نمایش میکرو ال‌ئی‌دی با وضوح ۱۴ هزار پیکسل در اینچ است، امتحان کرد، «آینده» را دید.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا این صفحه نمایش را که قطرش کمتر از ۰.۵ میلی‌متر است، کوچک‌ترین و متراکم‌ترین صفحه نمایشی که تاکنون برای محتوای پویا [داینامیک] ساخته شده است، توصیف می‌کند.

این لنزها همچنین یک پردازنده کامپیوتر، چند ریزباتری، یک شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج برای ردیابی حرکات چشم و ثابت نگه‌ داشتن صفحه نمایش واقعیت افزوده (ای‌آر) دارند.

سخت‌افزار ردیابی چشم نیز امکان کنترل صفحه نمایش و دسترسی به محتوا بدون کنترل‌های خارجی را به کاربران ارائه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرکینز در یک پست وبلاگی، درباره تجربه‌ شخصی‌ خود از این لنز نوشت: «داشتن نورشناسی، الکترونیک، سیستم‌های مکانیکی و نرم‌افزار که همگی هم‌زمان کار می‌کنند- و دیدن این اتفاق- دستاوردی تاریخی بود.»

«این نشان‌دهنده گامی بزرگ به سمت پتانسیل مایو لنزها (Mojo Lens) برای بهبود زندگی میلیون‌ها نفر است... من آینده را با رایانش نامرئی به صورت بی‌واسطه تجربه کردم.»

نمایش‌های نسل بعدی فناوری پوشیدنی [قابل نصب یا بستن روی بدن] عبارت‌اند از مشاهده تصاویر، تعامل با قطب‌نما برای تشخیص جهت قرارگیری آن و خواندن متن از روی تله پرومپتر [دستگاه نمایشگر متن].

مویو ویژن اکنون قصد دارد به توسعه و آزمایش این فناوری ادامه بدهد تا برای کسب تایید بازار، درخواستی به سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (اف‌دی‌ای) ارسال کند.

در نهایت، این شرکت امیدوار است با همکاری توسعه‌دهندگان برنامه، نرم‌افزار جدیدی برای [دستگاه‌های] قابل پوشیدن‌ ایجاد کند؛ مثل برنامه‌های ورزشی برای ورزشکاران یا دستیاران بصری برای افرادی که اختلال بینایی دارند.

هنوز تاریخ عرضه مایو لنز مشخص نشده است؛ اگرچه از پست وبلاگی پرکینز چنین برمی‌آید که این لنز تا ۱۰ سال آینده برای مصرف‌کنندگان آماده می‌شود.

استارت‌اپ‌های دیگری که روی این فناوری کار می‌کنند، بر قابلیت‌های مختلفی متمرکزند؛ مثلا هدف [استارت‌اپ] «این‌ویت» (InWith) این است که یک «دید قابل تنظیم» به کاربران ارائه کند که از طریق یک برنامه تلفن همراه هوشمند قابل کنترل باشد.

محصولی که در «این ویت»، مستقر در کالیفرنیا، تولید می‌شود، دسترسی آسان به جهان‌های مجازی درون متاورس را نیز برای مردم فراهم می‌کند.

در صورت دریافت تاییدیه اف‌دی‌ای، وسایل الکترونیکی مرتبط نیز به لنزهای هیدروژل تماسی موجود مجهز می‌شوند.       

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی