کیم جونگ اون اسب سفیدی را به بالای کوهی مقدس تازاند

کوه‌پیمایی آقای کیم بعد از آن اتفاق افتاد که مذاکرات با دونالد ترامپ با شکست مواجه شد

رهبر كره شمالي، كيم جونگ اون در حال اسب سواری در هوای برفی در منطقه کوهستانی پکتو - رویترز

او یکی از رهبران جهان است که اندامش چندان حاکی از آن نیست که با ورزش و تمرین جدی کاملا آشنایی دارد ولی کیم جونگ اون به ساختن این «افسانه» پیرامون نام‌خانوادگی خویش عادت دارد.

به گفته رسانه‌های حکومتی کره شمالی، او بلندترین قله این کشور را سوار بر اسبی سفید پیموده است «و هنگام گذر از این راه صعب‌العبور با احساساتی عمیق به تفکر درباره هدف عالی خویش در ساختن قدرتمندترین کشور جهان پرداخت».

REUTERS

عکس‌های رسمی دیکتاتور را نشان می‌دهد که با لباسی مرتب روی اسب نشسته بعد از این که ظاهرا ۲ هزار و ۷۵۰ متر قله پکتو را پیموده است. هر دوی این کوه و تصویر اسب‌های سفید عمیقا با خاندان کیم و چهره ایشان در پیشگاه شهروندان کشور گره خورده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

اسناد کره شمالی ادعا می‌کنند پدربزرگ آقای کیم و بنیان‌گذار ملی، کیم سونگ دوم در طول استعمار شبه قاره کره به دست ژاپن در فاصله سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ از ارتفاعات پکتو برای جنگ‌های چریکی بهره جسته است. زندگی‌نامه رسمی پدر رهبر فعلی، کیم جونگ ایل هم می‌گوید او وقتی دو رنگین‌کمان پهنای آسمان را پوشانده بود، در کوه پکتو به دنیا آمده است. رسانه‌های حکومتی نیز گهگاه تصویرهایی از آقای کیم، خواهرش و پدرشان سوار بر اسب‌های سفید نشان می‌دهد. این نماد هم به کیم سونگ دوم باز می‌گردد که بر اساس روایت رسمی کره شمالی، در مبارزه علیه استعمارگران ژاپنی اسبی سفید می‌تاخته است.

این سفر اخیر به قله کوه ممکن است منجر به اعلام بیانیه‌ای مهم شود چرا که به زعم کارشناسان، این محل تبدیل به مکانی محبوب برای آقای کیم شده تا قبل از اعلام تغییر سیاست‌های خویش از آنجا دیدار کند.

REUTERS

در سال ۲۰۱۷، او چند روز بعد از شلیک بزرگترین موشک دوربرد قاره‌پیمای کره شمالی از این محل دیدار کرد و همینطور چند هفته قبل از اولین اعلام‌ها درباره بهبود یافتن روابط دیپلماتیک با کره جنوبی.

سال گذشته آقای کیم رییس‌جمهور کره جنوبی، مون جه-این را طی بخشی از نشست تاریخی دو کشور به بالای این کوه برد.

روز چهارشنبه روزنامه حکومتی، رودانگ سینمون (Rodong Sinmun ) گزارش داد آقای کیم «در اولین برف سال اسبی سپید را به بالای کوه پکتو راند».

این روزنامه افزود: «تمام مقاماتی که راه را تا قله با وی طی کردند سرشار از احاسات و لذت بودند و همه مطمئن شدند به زودی کل جهان را دوباره با عملیاتی عالی شگفت‌زده خواهیم کرد و انقلاب کره را یک گام به پیش خواهیم راند. کوه‌پیمایی او بر پشت اسب در کوهستان پکتو اتفاقی بی‌نظیر و به شدت مهم در تاریخ انقلاب کره است».

کوه‌پیمایی آقای کیم بعد از آن اتفاق افتاد که مذاکرات با دولت دونالد ترامپ در راستای الغای تحریم‌ها علیه کره شمالی در عوض متوقف شدن جاه‌طلبی‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ، با شکست مواجه شد. کمی پیشتر در ماه جاری میلادی، کره شمالی از مذاکرات سطح بالای دو کشور در سوئد خارج شد و نماینده ارشد این کشور، کیم میونگ-گیل گفت مذاکرات «انتظارات ایشان را برآورده نکرده است».

کی‌سی‌ان‌ای (KCNA) رسانه حکومتی دیگری نیز گفت آقای کیم همچنین از یک بنای در حال ساخت در نزدیکی کوه در بخش سامجیون دیدار کرد و از تحریم‌های سازمان ملل که با هدایت ایالات متحده و به خاطر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی بر این کشور تحمیل شده است، انتقاد کرد.

REUTERS

این رسانه از آقای کیم نقل قول کرد: «کشور اکنون به خاطر تحریم‌های بی‌اساس و فشار دول متخاصم خارجی در وضعیت سختی به سر می‌برد و مصائب و آزمون‌های بسیاری پیش رو خواهیم داشت. ولی مردم ما قدرتمندتر از این آزمون‌ها بیرون آمدند و راه منحصر به فرد خویش برای پیروزی هنگام مصاف با این آزمون‌ها را پیدا کردند».

آقای کیم درباره تحریم‌های امریکا گفت: «وقتی که دشمنان می‌خواهند ما را با زنجیر فشار خویش خفه سازند، باید راه را با تلاش‌های خویش هموار ساخته و به زندگی تحت پرچم و روحیه عالی اتکا به خود ادامه دهیم تا دشمنان‌مان درد آن را در سراسر بدن خویش احساس کنند».

از سال ۲۰۰۶ پیونگ‌یانگ با ۱۱ دور از تحریم‌ها مواجه شده است و تنش در روابط دیپلماتیک کشور در سال ۲۰۱۶ شدت یافت هنگامی که آقای کیم دست به آزمایش تعدادی از موشک‌های دوربرد و برنامه‌های مهم هسته‌ای برد و آقای ترامپ در واکنش ادعا کرد او «خشم و آتش» را براین کشور سرازیر خواهد کرد اگر پا را اندکی فراتر گذارند. آخرین تحریم شامل منع تمام صادارات کلیدی این کشور از جمله ذغال سنگ، کاشی، غذاهای دریایی و محدود کردن وارادت نفت خام این کشور است.

آقای کیم در طول نشست دوم خویش با آقای ترامپ در ماه فوریه در ویتنام درخواست کرد ایالات متحده تحریم‌های جدیدتر را در ازای برچیدن بزرگ‌ترین مجموعه هسته‌ای کشور از طرف پیونگ‌یانگ بردارد، که گامی محدود بود. آقای ترامپ این تقاضا را رد کرد و نشست بدون هیچ توافقی از هم فروپاشید. البته قبل از مورد اخیر شکست مذاکرات در سوئد، ملاقات‌های کوتاهی در اواخر ماه ژوئن در مرز کره شمالی و جنوبی بین دو رهبر صورت پذیرفت و ایشان توافق کردند به مذاکرات ادامه دهند.

اخیرا چندین موشک کوتاه‌برد در کره شمالی آزمایش شده است ولی آقای ترامپ سعی بر کم‌اهمیت جلوه دادن آنها داشته چرا که می‌خواهد به توافقی دیپلماتیک با کره دست یابد که به زعم وی میراث وی را مستحکم خواهد کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent