سومین حضور والورده روی نیمکت بیلبائو

مربی اسپانیایی بعد از برکناری از بارسا در سال ۲۰۲۰ بدون تیم بود

والورده بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ پیراهن بیلبائو را به تن کرد-Giuseppe CACACE / AFP

باشگاه باسکی اتلتیک بیلبائو برای فصل آینده سراغ یک مربی آشنا رفت و ارنستو والورده برای سومین بار هدایت این تیم را به عهده گرفت. والورده ۵۸ ساله از ژانویه ۲۰۲۰ که از هدایت بارسا برکنار شد، بدون تیم بود. در این مدت نام والورده به‌عنوان گزینه مربیگری چند تیم بزرگ مطرح شد، ولی ترجیح داد به پیشنهادها پاسخ مثبت ندهد.

بازگشت والورده به بیلبائو نتیجه پیروزی «جون اوریارته» در انتخابات ریاست باشگاه است. او وعده داده بود که در صورت کسب اکثریت آرا دوباره سراغ این مربی خواهد رفت، در حالی که یکی دیگر از رقبا گزینه بازگرداندن مارسلو بی‌یلسا را مطرح کرده بود.

به گزارش مارکا، والورده قرار است تمرینات پیش‌فصل را از دوشنبه هفته آینده شروع کند و اتلتیک بیلبائو ۱۶ تا ۲۳ ژوئیه اردویی در آلمان خواهد داشت که در این کشور قرار است با مونشن‌گلادباخ، دویسبورگ، ماینتس و بوخوم بازی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

والورده بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ پیراهن بیلبائو را به تن کرد. او ابتدا هدایت تیم‌های پایه باشگاه را به عهده داشت تا اینکه در شروع فصل ۰۴ – ۲۰۰۳ به‌عنوان سرمربی تیم اصلی بیلبائو انتخاب شد. دومین دوره مربیگری والورده در بیلبائو بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ بود و بعد از آن هدایت بارسا را به عهده گرفت.

والورده روی نیمکت بیلبائو موفق شده به ۱۴۰ برد برسد، فینالیست جام حذفی و فاتح سوپرجام اسپانیا شود و همچنین در فصل ۱۶ - ۲۰۱۵ به یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا رسید. او با سابقه ۳۰۶ بازی رکورددار بیشترین مربیگری در این تیم است و ۴۲ بار هم بیلبائو را در مسابقات اروپایی هدایت کرده است.

والورده در نوکمپ هم دوران نسبتا موفقی داشت. او در ۱۴۵ بازی روی نیکمت بارسا به ۹۷ برد، ۳۲ تساوی و ۱۶ شکست رسید و موفق شد دو قهرمانی متوالی لالیگا، یک قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرجام اسپانیا را به دست آورد، ولی در ژانویه ۲۰۲۰ جایش را به کیکه ستین داد. گذشت زمان نشان داد که برکناری والورده تصمیم چندان درستی نبوده است و مربیان بعدی، ستین و رونالد کومن نتوانستند اوضاع بارسا را ارتقا بدهند.

بیشتر از فوتبال