بیست و چهارمین قهرمانی گرنداسلم؛ شاید وقتی دیگر

سرنا ویلیامز ۴۰ ساله در دور اول ویمبلدون کنار رفت

ویلیامز که هفت بار قهرمان ویمبلدون شد، تاکید کرد که دوست ندارد این آخرین تجربه‌اش از بازی در این گرنداسلم باشد-Glyn KIRK / AFP

تلاش سرنا ویلیامز برای کسب بیست‌وچهارمین گرنداسلم دوران حرفه‌ای‌اش خیلی زود به پایان رسید و این تنیس‌باز ۴۰ ساله آمریکایی در دور اول ویمبلدون، از هارمونی تان، تنیسور رده ۱۱۵ جهان از فرانسه، شکست خورد.

این رقابت بدون هیجان نبود و سه ساعت و ۱۱ دقیقه طول کشید. سرنا بعد از شکست ۵-۷ در ست اول، ست دوم را مقتدرانه و با نتیجه ۶-۱ برد ولی تنیس‌باز فرانسوی در تای‌برک ست سوم موفق شد حریف نامدارش را شکست دهد.

سرنا که بعد از حدود یک سال مصدومیت و غیبت به میدان بازگشته بود، امید داشت با رکورد ۲۴ قهرمانی مارگارت کورت در گرنداسلم برابری کند ولی حالا دیگر مشخص نیست که چه زمانی دوباره بتواند چنین فرصتی داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلیامز که هفت بار قهرمان ویمبلدون شد، تاکید کرد که دوست ندارد این آخرین تجربه‌اش از بازی در این گرنداسلم باشد. او درباره این رقابت نزدیک گفت: «من با تمام توانم بازی کردم. شاید فردا می‌توانستم بهتر بازی کنم. شاید یک هفته قبل با توان بیشتری بازی می‌کردم. ولی برای امروز، این نهایت توانم بود.»

ویلیامز حدود یک سال قبل هم در دور اول ویمبلدون کنار رفت؛ زمانی که در بازی مقابل سانسوویچ، مچ پایش آسیب دید. او ماه گذشته در مسابقات دوبل ایستبورن گفته بود که درباره آینده‌اش در تنیس مردد است، ولی مدعی شد که مسابقه مقابل تان می‌تواند او را برای تمرین بیشتر وسوسه کند تا در گرنداسلم بعدی، اوپن آمریکا، حاضر شود. ویلیامز گفت: «وقتی در خانه‌اید، به‌خصوص در نیویورک، جایی که اولین گرنداسلم را بردم، بازی کردن همیشه حس ویژه‌ای دارد.»

سرنا به دلیل غیبت طولانی در مسابقات به رتبه ۱۲۰۴ جهان سقوط کرد، ولی معتقد است که مسابقه با تان به او برای ادامه این مسیر انگیزه داده است: «می‌خواهم به زمین‌های تمرین برگردم؛ چون وقتی اینقدر به برد نزدیک‌اید، اگر بخواهید می‌توانید به آن برسید.»

ویلیامز اضافه کرد: «از نظر بدنی خوب بودم. در امتیازهای پایانی سختی زیادی داشتم، ولی حس می‌کنم که برای بردن این امتیازهای حیاتی به توان روحی نیاز است. اگر یک هفته در میان یا هر سه چهار هفته یک بار بازی کنید، استقامت شما برای مسابقات بالاتر می‌رود. اگر در فرم مسابقات بودم، بعضی از این امتیازها را از دست نمی‌دادم.»

آخرین قهرمانی ویلیامز در گرنداسلم به پنج سال قبل در اوپن استرالیا برمی‌گردد، ولی او به‌رغم عبور از مرز ۴۰ سالگی، هنوز امید خود برای قهرمانی در گرنداسلم را از دست نداده است.

بیشتر از ورزش