دادستان کل حکومت ایران: روابط دختران و پسران نمونه «یله‌ بودن» فضای مجازی است

حکومت ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که مقررات سخت و پیچیده «فیلترینگ» دارد و جلوی دسترسی آزاد کاربران به شبکه‌های اجتماعی را می‌گیرد

با وجود تمامی محدودیت‌ها برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی در ایران و تداوم فشارهای امنیتی بر فعالان رسانه‌ای، «دادستان کل کشور» فضای مجازی را «یله‌ و‌ رها» توصیف کرد و خواهان «مدیریت» فعالیت کاربران در فضای مجازی شد. 

به‌ نوشته رسانه‌های داخلی ایران، محمدجعفر منتظری چهارشنبه‌شب در برنامه‌‌ای به‌مناسبت حوادث تیرماه سال ۱۳۶۰ گفت: هر وقت «ورود» کردیم گفتند می‌خواهند فضای مجازی را محدود کنیم. آن را ببندیم، این حرف‌ها بسیار غلط است.

به گفته دادستان کل حکومت ایران، «مدیریت» فضای مجازی، خواست رهبر جمهوری اسلامی، دستگاه قضایی و نهاد دادستانی است و این کار باید پی‌گیری شود.

به‌ گفته محمدجعفر منتظری، نباید اجازه داده شود «هر کسی» وارد فضای مجازی شود. 

دادستان کل حکومت ایران، «قمار»، «شرط‌بندی»، «روابط دختران و پسران» و آسیب به «کانون خانواده» را از مصادیق «یله‌ بودن» فضای مجازی در ایران معرفی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته «دادستان کل کشور»، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز فضای مجازی را «رها» می‌داند و خواهان «مدیریت» آن است.

به‌طور معمول در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی ایران، از واژه «مدیریت» به جای اعمال سانسور و محدودیت‌های رسانه‌ای و جلوگیری از حق آزادی بیان استفاده می‌شود.

محمدجعفر منتظری در بخش دیگری از صحبت‌های چهارشنبه‌شب خود گفت وقتی عده‌ای در جامعه، مقررات کشور را رعایت نمی‌کنند یا امنیت مردم را از بین می‌برند و به جان مال و ناموس مردم تعدی می‌کنند، دستگاه قضایی باید با چنین افرادی که او آنها را «سرکش» خواند برخورد کند.

حکومت ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که مقررات سخت و پیچیده «فیلترینگ» دارد و جلوی دسترسی آزاد کاربران به شبکه‌های اجتماعی را می‌گیرد.

سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری و گزارشگران «شورای حقوق بشر سازمان ملل»، بارها از حکومت ایران خواسته‌اند به تعهدات بین‌المللی خود پای‌بند باشند و به نقض مستمر و نظام‌مند آزادی بیان در ایران پایان دهند.