پاداش ۱۵ میلیون دلاری آمریکا برای دریافت اطلاعات از شبکه مالی سپاه

براساس بیانیه «پاداش برای عدالت» وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا، کمک به اختلال در این شبکه هم می‌تواند شامل دریافت پاداش باشد

سیگنال، واتساپ یا تلگرام یا تماس با خط اطلاع‌دهی مبتنی بر Tor به عنوان راه‌های ارتباط معرفی شدند-Iranian Army office / AFP 

وب‌سایت «پاداش برای عدالت» وابسته به وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا برای دریافت اطلاعات در مورد «شبکه مالی سپاه پاسداران» جایز‌ه‌ای تا سقف ۱۵ میلیون دلار تعیین کرد.

وزارت خارجه آمریکا در سال ۱۳۹۸ نام سپاه را به فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی اضافه کرد. خارج کردن نام سپاه از این فهرست از جمله خواسته‌های جمهوری اسلامی در دور جدید مذاکرات احیای برجام در دولت بایدن بود که هنوز به نتیجه نرسیده است.

پیش از این نیز در دولت دونالد ترامپ پاداش ۱۵ میلیون دلاری برای دریافت اطلاعات درباره شبکه مالی سپاه و کمک به متلاشی شدن آن اعلام شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه پاداش برای عدالت سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس عامل و حامی «فعالیت‌های تروریستی در سراسر جهان» معرفی شده‌اند. این بیانیه می‌افزاید: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مکانیسم‌های مالی متعددی برای تامین مالی فعالیت‌های خود استفاده می‌کند، از جمله شرکت‌های صوری و سایر نهادهایی که به آن در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند.»

پاداش برای عدالت سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا از افرادی که اطلاعاتی درباره شبکه مالی سپاه دارند می‌خواهد اطلاعات خود را از طریق پیام در سیگنال، واتساپ یا تلگرام یا تماس با خط اطلاع‌دهی مبتنی بر Tor ارسال کنند.

براساس این بیانیه، در صورتی که فردی اطلاعاتی در مورد شبکه مالی سپاه داشته باشد یا بتواند به اختلال در این شبکه کمک کند، می‌تواند واجد دریافت پاداش تا سقف ۱۵ میلیون دلار باشد.

پاداش برای عدالت درباره دیگر کشورها و گروه‌های تروریستی نیز پاداش‌های متعددی تعیین کرده است. مانند جایزه سه میلیون دلاری برای اطلاعات درباره انفجاری که در سال ۱۹۸۳ مقابل سفارت آمریکا در بیروت اتفاق افتاد و یک «تروریست حزب‌الله لبنان» یک کامیون را منفجر کرد. یا جایزه پنج میلیون دلاری درباره کارمندانی که در کره شمالی به فعالیت‌های مخرب سایبری مشغول‌اند.

بیشتر از جهان