سرویس‌ بهداشتی کافه‌های استارباکس به روی عموم بسته می‌شود

مدیر اجرایی استارباکس گفت که دلیل این تصمیم «صرفا امنیتی» است

مدیر اجرایی استارباکس زمانی گفته بود: «نمی‌خواهیم به یک سرویس بهداشتی عمومی تبدیل شویم»- Stephen BRASHEAR/ GETTY IMAGES/ AFP

هوارد شولتز، مدیر اجرایی استارباکس، اعلام کرده است که این شرکت در نظر دارد سرویس‌های بهداشتی تمام مغازه‌ها را به‌دلیل «صرفا امنیتی» ببندد.

شولتز حین سخنرانی در انجمن سیاست‌گذاری دیل‌بوک دی‌سی نیویورک تایمز (New York Times’s DealBook D.C. policy forum) در روز پنجشنبه گفت که استارباکس می‌خواهد برای میزان حضور مجاز افراد غیرمشتری محدودیت قائل شود.

بر اساس گفته شولتز، از آن‌ جایی که این شرکت بر «امنیت» کارکنان و مشتری‌هایش متمرکز است، در نظر دارد تمامی سرویس‌های بهداشتی را در کافی‌شاپ‌هایش ببندد.

او گفت: «ما باید مغازه‌هایمان را مقاوم کنیم و برای مردم امنیت بیشتری به‌وجود آوریم. نمی‌دانم آیا می‌توانیم سرویس‌های بهداشتی‌مان را باز نگه داریم یا نه.»

این نخستین‌بار است که شولتز به‌طور علنی درمورد سیاست سرویس‌های بهداشتی باز استارباکس صحبت می‌کند که اولین‌بار در ماه مه سال ۲۰۱۸ اجرا شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او آن زمان در یک سخنرانی در شورای آتلانتیک در واشنگتن اشاره‌ کرد در حالی که نمی‌خواهد استارباکس به محل مخصوص دستشویی برای همگان تبدیل شود، این شرکت همچنان فکر می‌کند که این «تصمیم درستی» بوده است که به مردم اجازه دسترسی به سرویس‌های بهداشتی مغازه‌ها را داده است.

او گفت: «ما نمی‌خواهیم به یک سرویس بهداشتی عمومی تبدیل شویم، اما قصد داریم صددرصد مواقع تصمیم درست را بگیریم و به افراد کلید بدهیم، زیرا نمی‌خواهیم کسی در استارباکس احساس کند که ما اجازه دسترسی به سرویس بهداشتی را به شما نمی‌دهیم، زیرا شما اهمیت زیادی ندارید. ما می‌خواهیم شما احساس کنید که بااهمیتید.»

این تصمیم پس از آن گرفته شد که دو مرد سیاهپوست در آوریل ۲۰۱۸ در مغازه‌ای در فیلادلفیا در حالی دستگیر شدند که وارد استارباکس شده بودند و خواسته بودند که از سرویس بهداشتی استفاده کنند. با این حال، یکی از کارکنان گفته بود که اجازه ندارند زیرا مشتری نیستند.

به محض این که مردها پشت میز نشستند بدون این که چیزی سفارش دهند، مدیر به پلیس زنگ زد و آن‌ها را دستگیر کردند.

اما هیچ اتهامی برای آن دو مرد ثبت نشد. استارباکس از هر دوی آن‌ها به‌طور رسمی عذرخواهی کرد و در آن زمان ۸۰۰۰ مغازه را در آمریکا بست تا کارکنانش تحت آموزش بیشتری در مورد تبعیض نژادی قرار گیرند.

© The Independent

بیشتر از جهان