آزمون و خطاهای ساوت‌گیت ادامه دارد

سرمربی انگلیس از عملکرد تیمش در لیگ ملت‌های اروپا دفاع کرد

ساوت‌گیت برای بازی با مجارستان خط دفاع سه‌نفره را انتخاب کرده بود، ولی بازی با آلمان را با خط دفاع چهارنفره شروع کردند- CHRISTOF STACHE / AFP

بعد از شکست روز اول مقابل مجارستان، چیزی نمانده بود که انگلیس از دومین بازی‌اش در لیگ ملت‌های اروپا هم دست خالی برگردد. آن‌ها در زمین آلمان یک بر صفر عقب بودند، ولی در نهایت با پنالتی دقیقه ۸۸ هری کین از شکست فرار کردند.

ساوت‌گیت برای بازی با مجارستان خط دفاع سه‌نفره را انتخاب کرده بود، ولی بازی با آلمان را با خط دفاع چهارنفره شروع کردند. همچنین این تیم نسبت به بازی اول پنج تغییر در ترکیب اصلی‌اش داشت. در فاصله کمتر از شش ماه تا جام جهانی به نظر می‌رسد که سرمربی انگلیس هنوز برای برخی از پست‌ها تردیدهایی دارد، هرچند خودش از این آزمون و خطاها دفاع کرد.

ساوت‌گیت پیش از بازی شنبه‌شب تیمش مقابل ایتالیا که تکرار فینال یورو ۲۰۲۰ است، گفت: «خودم می‌دانم که از این سه بازی چه می‌خواستم. همچنین قبول دارم که از انگلیس در تمام بازی‌ها انتظار برد می‌رود و مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت. ولی مجبورم طور دیگری فکر کنم و با انتقادها کنار بیایم. من باید بهترین تصمیم را برای بازیکنان و تیم بگیرم تا به پیشرفت تیم کمک کند، حتی اگر به قیمت انتقاد تمام شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اضافه کرد که برای بازی با ایتالیا و بازی دوم مقابل مجارستان هم تغییراتی در تیمش خواهد داشت: «شما دیدید که فرانسه ۱۰ تغییر داشت، اسپانیا ۸ تغییر، پرتغال ۷ تغییر. این مسابقات شرایط ویژه‌ای دارد و تیم‌ها بیشتر به فکر راحتی و طراوت بازیکنان‌اند و البته برای جام جهانی آماده می‌شوند، چون پیش از این تورنمنت خبری از بازی‌های دوستانه نخواهد بود.»

هری کین یکی از بازیکنانی است که در هر دو بازی برای انگلیس به میدان رفته است و گفته می‌شود که دوست دارد در دو بازی بعدی هم در ترکیب اصلی باشد. او در ورزشگاه مونیخ توانست پنجاهمین گل ملی‌اش را بزند و فقط سه گل فاصله دارد تا به وین رونی برسد که رکورد بیشترین گل زده انگلستان را دارد، ولی ممکن است در بازی‌های بعدی استراحت بکند.

ساوت‌گیت گفت: «هری یک بازیکن حرفه‌ای فوق‌العاده است و از سلامتی خودش کاملا مراقبت می‌کند. نمی‌گویم که خواسته او برای حضور در هر چهار بازی برآورده نمی‌شود، ولی ما تامی آبراهام را هم داریم و می‌خواهیم عملکردش را ببینیم.»

جک گریلیش در نیمه دوم بازی با آلمان به زمین رفت و نقش پررنگی در نجات تیمش از شکست داشت. اکثر رسانه‌های انگلیسی بعد از بازی معتقد بودند که او شایسته حضور در ترکیب اصلی است، ولی ساوت‌گیت اشاره کرد که مهاجم منچسترسیتی باید مسئولیت‌پذیرتر باشد: «در شروع بازی چالش بازیکنان کناری این است که حمله کنند، در دفاع باشند و گل بزنند و از نظر تاکتیکی باید در سطح بالایی باشید. جک در این زمینه می‌تواند بهتر شود.»

دروازه‌بان انگلیس در هر دو بازی قبلی جردن پیکفورد بوده است، ولی انتظار می‌رود که ساوت‌گیت در دو بازی بعدی به نیک پاپ و آرون رمزدیل هم فرصت بدهد.

بیشتر از فوتبال