جدال نفس‌گیر سهمیه اروپا در شمال لندن

تاتنهام با برد مقتدرانه مقابل آرسنال، معادلات رده چهارم لیگ برتر را پیچیده‌ کرد

تاتنهام سه بر صفر در برابر آرسنال به پیروزی رسید- Glyn KIRK / AFP

دربی شمال لندن بین تاتنهام و آرسنال این بار به دلیل رقابت دو تیم برای ایستادن روی سکوی چهارم و صعود به لیگ قهرمانان اروپا حساسیت بیشتری داشت. رسانه‌ها ارزش این بازی را ۷۰ میلیون پوند تخمین زده بودند؛ معادل پاداش صعود به لیگ قهرمانان و عبور از مرحله گروهی.

این مسابقه حساس در نهایت با برتری سه بر هیچ تاتنهام به پایان رسید و معادلات در فاصله دو بازی مانده به پایان فصل، پیچیده‌تر شد.

آرسنال با آمادگی خیلی خوبی به ورزشگاه تاتنهام رفت و شاگردان آرتتا بعد از چهار برد متوالی مقابل چلسی، منچستریونایتد، وستهام و لیدز، در اوج اعتمادبه‌نفس بودند. آرسنال به لطف برتری چهار امتیازی حتی با یک امتیاز از این بازی هم می‌توانست صعودش را تا حد زیادی قطعی کند. آن‌ها در خانه حریف شروع بهتری هم داشتند ولی ناگهان اوضاع تغییر کرد و تاتنهام بر سر مهمان آوار شد.

بعد از گل دقیقه ۲۲ هری کین از روی نقطه پنالتی، اخراج راب هولدینگ در دقیقه ۳۳، شوک دوم به آرسنال بود. کین پیش از پایان نیمه اول، گل دوم را هم زد و سون هیونگ مین در شروع نیمه دوم با زدن گل سوم کار را تمام کرد و آرسنال ۱۰ نفره فقط ‌توانست جلو دریافت گل‌های بعدی را بگیرد و تنها نقطه امیدش بعد از بازی، یک امتیاز بالاترش از تاتنهام بود. البته بازی‌های بعدی این تیم دست‌کم روی کاغذ دشوارتر است؛ آن‌ها دوشنبه شب مهمان نیوکاسل‌ و یکشنبه در بازی‌های هم‌زمان هفته آخر میزبان اورتون‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خسارت این بازی برای آرسنال تنها سه امتیاز نبود. هولدینگ با کارت قرمزی که گرفت از بازی بعد محروم شد و گابریل، دیگر مدافع میانی تیم، به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت. آرتتا برای این پست فعلا فقط می‌تواند به بن وایت امید داشته باشد که تازه از مصدومیت بازگشته است و در بازی با تاتنهام، روی نیمکت بود.

سرمربی اسپانیایی آرسنال بعد از بازی، بیش از هرچیز به تصمیم‌های داور معترض بود و گفت: «نمی‌توانم نظرم را درباره اخراج و پنالتی بگویم؛ چون شش ماه محروم می‌شوم. ما برای این بازی هیجان‌زده بودیم و شروع خوبی هم داشتیم ولی متاسفانه این بازی زیبا نابود شد. به بازیکنانم افتخار می‌کنم. این بازی تمام شد و ما فقط به بازی دوشنبه با نیوکاسل فکر می‌کنیم.»

تاتنهام یک روز زودتر از آرسنال بازی می‌کند و فرصت دارد تا با برتری مقابل برنلی، رتبه چهارم را حداقل موقتا، پس بگیرد؛ ولی فاصله کم بین دو بازی باب میل کونته نیست و چند روز پیش به آن اعتراض کرده بود.

شاید بردن برنلی که برای فرار از سقوط می‌جنگد، کار آسانی نباشد، ولی آن‌ها هفته آخر با نوریچ قعر جدولی بازی دارند که سقوطش قطعی شده است و انگیزه زیادی ندارد.

کونته درباره شانس تیمش برای گرفتن رتبه چهارم از آرسنال و رسیدن به لیگ قهرمانان گفت: «فعلا باید به دنبال بازیابی بدنی باشیم، چون یکشنبه با تیمی بازی داریم که ما را شکست داد. به بازیکنانم گفتم می‌توانید این برد را جشن بگیرید ولی هم‌زمان به فکر بازی یکشنبه هم باشید وگرنه این برد فایده‌ای نخواهد داشت.»

بیشتر از فوتبال