یکی دیگر از حامیان ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیروز شد

کریستی نوئم نامزد جمهوری‌خواهان در داکوتای جنوبی شد

نوئم فرماندار فعلی داکوتای جنوبی است و با کسب ۷۷ درصد آرا در انتخابات مقدماتی پیروز شد‌ـ JOE RAEDLE/GETTY IMAGES VIA AFP

کریستی نوئم، فرماندار فعلی داکوتای جنوبی، در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیروز شد. او در ماه نوامبر در انتخابات عمومی برای انتخاب مجدد رقابت خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، نوئم با کسب ۷۷ درصد آرا در انتخابات مقدماتی پیروز شد.

طبق گزارش‌ها، استیون هاگارد، رقیب او، ۳۳ درصد آرا را به دست آورد.

این فرماندار در سخنرانی‌اش گفت که برای حفاظت از داکوتای جنوبی در مقابل جو بایدن آماده است و افزود که رئیس‌جمهوری «ما را تهدید می‌کند که اگر در حمایت از دختران و ورزش نکوشیم و اگر از رعایت عدالت برای زنان اطمینان حاصل نکنیم، او غذا را از بشقاب‌ کودکانمان در مدرسه حذف خواهد کرد.»

او افزود: «من به دفاع از شما در برابر او (بایدن) و دولت فدرال ادامه خواهم داد و به دنبال فرصت‌هایی برای خانواده‌های این ایالتم تا همچنان بتوانند رویاهای خود را عملی کنند.»

نوئم در سال ۲۰۱۸ به فرمانداری داکوتای جنوبی انتخاب شد و اولین زنی بود که در این ایالت این سمت را بر عهده گرفت. نوئم چهار دوره نماینده داکوتای جنوبی در واشنگتن دی‌سی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او حالا در انتخابات عمومی ماه نوامبر با جیمی اسمیت دموکرات و تریسی کویینت از حزب لیبرترین (Libertarian) رقابت خواهد کرد.

در سایت کیلولند (Keloland.com) به نقل از جیمی اسمیت دموکرات آمده است: «بخش قابل توجهی از حزب جمهوری‌خواه از رهبری کریستی نوئم خشنود نیستند.»

نوئم روز ‌‌سه‌شنبه گفت: «اقتصاد ما پررونق است؛ سرمایه‌گذاری‌هایی تاریخی انجام داده‌ایم اما بحران شماره یک پیش روی ما تورم است. با تداوم بحران تامین انرژی و مواد غذایی مواجهیم و باید از داکوتای جنوبی دفاع کنیم.»

او گفت: «و اکنون، با پشتیبانی شما، این فرصت را داریم در انتخابات نوامبر شرکت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که آمریکای جو بایدن و آنچه در این کشور انجام می‌دهد را پس می‌زنیم.»

در ضمن، در انتخابات مجلس سنای ایالات متحده نیز روز سه‌شنبه، جان تون به‌‌راحتی در انتخابات مقدماتی پیروز شد. پیروزی تون ۲۰ دقیقه بعد از پایان رای‌گیری اعلام شد.

او گفت: «از جمهوری‌خواهان داکوتای جنوبی بابت حمایت از نامزدی‌‌ام در سنا متشکرم. همچنان مشتاقانه منافع داکوتای جنوبی را در دستور کار ملی قرار می‌دهم و جلو نبرد افراطی و چپ‌گرایانه بایدن را می‌گیرم.»

© The Independent

بیشتر از جهان