ترامپ از بلیک مسترز در انتخابات سنای آریزونا حمایت کرد

آریزونا دور مقدماتی انتخابات سنا را در دوم اوت برگزار خواهد کرد

مسترز با مارک برنوویچ، دادستان کل آریزونا، رقابت می‌کند تا معلوم شود چه کسی مارک کلی، سناتور فعلی، را به چالش خواهد کشید‌ـ CHET STRANGE/GETTY IMAGES VIA AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، با انتقاد از دادستان کل جمهوری‌خواه این ایالت، حمایت خود را از بلیک مسترز، سرمایه‌دار جسور، در رقابت‌های انتخاباتی سنای آریزونا اعلام کرد.

مسترز رئیس سازمانی غیرانتفاعی بود که پیتر تیل، سرمایه‌دار جسور، آن را تاسیس کرد و از جی دی ونس، نامزد ترجیحی ترامپ در سنا در اوهایو نیز حمایت کرد. ترامپ در بیانیه روز پنجشنبه‌اش هوش تجاری مسترز را ستود.

ترامپ گفت: «بلیک مسترز یکی از موفق‌ترین تجار و سرمایه‌گذاران کشور است که شرکتی چند میلیارد دلاری را که روی فناوری نوین و بسیاری از شرکت‌های نوظهور دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند، رهبری می‌کند. به علاوه، بنیادی غیرانتفاعی را اداره می‌کند که به ترویج علم و نوآوری می‌پردازد؛ به عبارت دیگر، او یک متفکر بزرگ امروزی است!»

آریزونا انتخابات مقدماتی سنا را در دوم اوت برگزار خواهد کرد. مسترز با مارک برنوویچ، دادستان کل آریزونا، رقابت می‌کند تا معلوم شود چه کسی مارک کلی، سناتور فعلی، را به چالش خواهد کشید. کلی در انتخاباتی ویژه‌ در سال ۲۰۲۰ پیروز شد و باقی‌مانده دوره جان مک‌ کین، سناتور فقید را که در سال ۲۰۱۸ درگذشت، کامل کرد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین ترامپ از مارک برنوویچ، دادستان کل که نامزد انتخابات مجلس سنا نیز هست، انتقاد کرد و گفت او پس از پیروزی جو بایدن، از ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت نکرد.

او در بیانیه‌ای گفت: «او دادستان کل فعلی آریزونا است، با اینکه می‌داند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ چه اتفاقی افتاد، یعنی تقلب و دزدیده شد، فقط می‌گوید چیزی است که دوست ندارد دیگر تکرار شود.»

ترامپ گفت چگونه سنای آریزونا گزارش حسابرسی ارائه کرد که در آن ادعای تقلب گسترده مطرح شد، اما برنوویچ هیچ اقدام دیگری انجام نداد.   

ترامپ در بیانیه‌اش گفت: «نمی‌خواست موج ایجاد کند؛ بنابراین برنوویچ حامی انتخابات پاک و عادلانه، یا نظم و قانون نیست و نمی‌تواند نماینده درستی برای مردم آریزونا در سنای ایالات متحده باشد.»

ترامپ پیش از این نیز نارضایتی‌اش را از داگ دوسی، فرماندار آریزونا، به دلیل پافشاری نکردن بر ادعاهای مربوط به انتخابات ابراز کرده بود. فرماندار بعدا تصمیم گرفت که نامزد مجلس سنا نشود.

© The Independent

بیشتر از جهان