درگیری میان طالبان و جبهه مقاومت در پریان پنجشیر

۱۵ طالب و یک عضو جبهه مقاومت در درگیری‌های پنجشیر کشته شدند

در حال حاضر حدود ۳ تا ۴ هزار طالب برای جنگ با جبهه مقاومت به پنجشیر رفته‌اند- AFP Ahmad Sahel Arman

در درگیری میان طالبان و جبهه مقاومت در منطقه پریان پنجشیر ۱۵ طالب و یک عضو جبهه مقاومت کشته شدند.

بر اساس اعلام جبهه مقاومت ملی، درگیری ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه در منطقه پریان آغاز شد و یک تن از نیروهای جبهه مقاومت نیز جان باخت.

در حال حاضر، صدها طالب برای جنگ با جبهه مقاومت ملی به پنجشیر اعزام شده‌اند و جست‌و‌جوی خانه به خانه و بازداشت ساکنان پنجشیر ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس گزارش تازه موسسه «مطالعات جنگ»، طالبان بین ۳ تا ۴ هزار نیرو برای جنگ با جبهه مقاومت به پنجشیر فرستاده‌اند.

مقام‌های جبهه مقاومت ملی می‌گویند که طالبان در تلاش‌اند خود را به بلندی‌های کوه‌های هندوکش در پنجشیر برسانند اما نیروهای مقاومت از نواحی مشرف به سوی آنان تیراندازی می‌کنند و به طالبان تلفات سنگینی وارد می‌شود. گفته می‌شود که طالبان ده‌ها «گجری» را برای جنگ با جبهه مقاومت، به پنجشیر فرستاده‌اند.

درگیری‌ها میان طالبان و جبهه مقاومت ملی در پنجشیر و اندراب در اوایل ماه مه آغاز شد، این درگیری‌ها بیشتر در شهرستان‌های دره، آبشار، رخه، شتل و عنابه رخ دادند و تلفات سنگینی به طالبان وارد شد. رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه از کشته شدن بیش از ۲۰۰ طالب در درگیری‌های ده روز نخست ماه مه در پنجشیر و بغلان خبر دادند، که بیشتر تلفات طالبان در پنجشیر بوده است. مقام‌های طالبان درگیری با جبهه مقاومت ملی در پنجشیر را تکذیب می‌کردند، اما پس از کشته شدن شش نفر از نیرو‌های طالبان در پنجشیر، این مسئله را تایید کردند.

پس از تلفات سنگین طالبان در درگیری‌ها، آن‌ها به انتقام‌جویی از مردم پرداختند و گزارش‌هایی از قتل، بازداشت و شکنجه غیرنظامیان در شهرستان‌های دره، آبشار و روستای آستانه و شابه در پنجشیر و اندراب و خوست در بغلان منتشر شده است.

پس از فروپاشی دولت پیشین در ۱۵ اوت، جبهه مقاومت ملی در پنجشیر، اندراب در بغلان مبارزه با طالبان را آغاز کرد. شماری از سربازان نیروهای ویژه حکومت پیشین، مجاهدین و اهالی محلی به جبهه مقاومت ملی پیوستند. جبهه آزادی نیز در کنار نیروهای جبهه مقاومت در بغلان، تخار، پروان، کاپیسا و سایر مناطق با طالبان می‌جنگد.

بیشتر از جهان