جبهه مقاومت ملی افغانستان از ادامه نبرد در پنجشیر خبر داد

جنگ در منطقه پیش‌غور در نزدیکی مرکز شهر پنجشیر و قرارگاه‌های از پیش تعیین شده در داخل دره‌ها ادامه دارد

جبهه مقاومت ملی افغانستان ادعای طالبان مبنی بر «تصرف پنجشیر» را نادرست خواند. در بیانیه جبهه مقاومت ملی آمده است که نیروهای مقاومت ملی در قرارگاه‌هایی که از پیش ایجاد شده بود، حضور دارند و از یکشنبه‌شب تا کنون جنگ در نقاط مختلف ادامه دارد. این بیانیه می‌افزاید: «مردم افغانستان مطمئن باشند که مقاومت تا رسیدن به آزادی و عدالت به نصرت خداوند ادامه می‌یابد.» در ادامه این بیانیه آمده است: «برافراشتن نمایشی پرچم طالبان در برابر فرمانداری ولایت به معنی پایان مقاومت و تسلط کامل طالبان نیست.»

گروه طالبان ادعا می‌کند که مرکز استان پنجشیر به تصرف گروه طالبان در آمده است. ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در صفحه توییترش خبر از «تصرف کامل پنجشیر» داده و گفته است که تمام افغانستان به صورت کامل در اختیار این گروه قرار گرفته است. همچنان کمیسیون فرهنگی طالبان اعلامیه‌ای را به نشر رساندند که در آن از تصرف کامل پنجشیر خبر داده‌اند . در این اعلامیه گفته شده به «برادران پنجشیری اطمینان می‌دهیم که با انان هیچ گونه برخورد تبعیضی صورت نخواهد گرفت .همه برادران ما هستند و برای یک کشور و یک هدف همه ما خدمت می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طالبان همچنان ویدیو‌های را به نشر رسانده‌اند که نشان می‌دهد ، پرچم سفید این گروه بر ساختمان استان داری پنجشیر نصب می‌شود‌.

پیش‌تر نیرو‌های مقاومت ملی گفتن، پهپاد‌های پاکستان و نیرو‌های کماندوی این کشور مستقیما وارد جنگ علیه مقاومت ملی در پنجشیر شده‌اند‌. منابعی در جبهه مقاومت ملی به ایندیپندنت فارسی گفته‌اند که از بعد از ظهر یکشنبه حملات هواپیما‌های بدون سرنشین بر سنگر‌های مقاومت ملی آغاز شده و یکشنبه شب این حملات به اوج خود رسید. این حملات باعث شد تا ژنرال عبدالودود یکی از فرماندهان جبهه مقاومت و فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت در اثر بمباران هواپیما ‌های بدون سرنشین کشته شود. منابع جبهه مقاومت همچنان می‌گویند این حملات هواپیماهای بدون سرنشین، باعث شد تا آنان از مواضح خود عقب‌نشینی کنند. با این حال جبهه مقاومت ملی می‌گوید، جنگ هنوز در پنجشیر خاتمه نیافته و در اکثر مناطق همین لحظه نبرد به شدت ادامه دارد. 

بر اساس گزارش ها جنگ همین لحظه در منطقه پیش‌غور در نزدیکی مرکز شهر پنجشیر و قرارگاههای از پیش تعیین شده در داخل دره‌ها ادامه دارد.

جنگ در پنجشیر زمانی شدت بیشتر گرفت که ژنرال حمید فیض رئیس سازمان استخباراتی پاکستان به کابل آمد. بسیار از کارشناسان نظامی، سفر رئیس آی‌اس‌آی و تشدید جنگ در پنجشیر را با هم مرتبط می‌دانند و برخی می‌گویند که رهبری جنگ پنجشیر به دست ژنرال‌های پاکستانی است‌.

بیشتر از جهان