لب‌خوان‌ها فاش کردند: خانواده سلطنتی به یکدیگر چه گفتند؟

جشن‌های پلاتینیوم به مناسبت هفت دهه حضور ملکه بر تخت سلطنت بریتانیا برگزار شد

هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر کناره‌گیری رسمی‌ ملکه وجود ندارد-Daniel LEAL / AFP

تک‌تک کلمات اعضای خانواده سلطنتی در رویدادها حساب شده و از قبل تعیین شده است اما وقتی آن‌ها با هم هستند ادبیات و گفتارشان چطور است؟ حضور دسته‌جمعی آن‌ها در بالکن کاخ باکینگهام در خلال جشن‌های سالگرد تاج‌گذاری ملکه فرصت خوبی برای افراد کنجکاو بود تا از طریق دنبال کردن حرکت بدن و به‌خصوص دهان، مکالمات آن‌ها را فاش کنند.

لب خوان‌های تیزبین توانسته‌اند آنچه را که اعضای خانواده سلطنتی در جشن‌های پلاتینیوم ملکه الیزابت در آخر هفته به یکدیگر می‌گفتند، رمزگشایی کنند.

طبق گزارش‌ نشریه بریتانیایی میرور، جرمی فریمن و جان کسیدی، دو لب‌خوان‌ حرفه‌ای می‌گویند که در مراسم روز پنج‌شنبه رژه رنگ‌ها در بالکن کاخ باکینگهام، شاهدخت شارلوت، دختر شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون، به برادر بزرگ‌ترش، شاهزاده جورج، توصیه‌های خواهرانه می‌داد.

جورج ۸ ساله بازوی خود را روی بالکن آویزان کرده بود و شارلوت ۷ ساله به او گفت که برای حفظ ایمنی بازویش را در کنار خود نگه دارد.

تقریباً در همان زمان شاهزاده لوئیس از ملکه ۹۶ ساله پرسید: «آیا پیکان‌های قرمز می‌آیند؟» به گفته لب‌خوان‌ها، ملکه پاسخ داد: «امیدوارم که این‌طور باشد.»

پیکان‌های قرمز هواپیماهایی هستند که توسط نیروی هوایی سلطنتی هدایت می‌شوند و در طول این رویداد بر فراز کاخ پرواز می‌کنند.

وقتی هواپیماها ظاهر شدند و آسمان را به رنگ قرمز، سفید و آبی درآوردند، لوئیس فریاد زد «آره آره آره!»

ملکه به پسر کوچک توضیح داد: «اینجا هستند!» و لوئیس فریاد زد: «اوه! اوه! [صدایش] بلند بود!»

کیت ۴۰ ساله در حال گفتن «شگفت‌انگیز است» دیده شد و شارلوت فریاد زد: «وای!»

در طول مراسم ملی شکرگزاری روز جمعه برای سلطنت ملکه در کلیسای جامع سنت پل، مگان مارکل و همسرش شاهزاده هری دور از اعضای در مرکز توجه خانواده سلطنتی یعنی دوک و دوشس کمبریج نشستند.

مارکل ۴۰ ساله به هری ۳۷ ساله در حین مراسم که تقریبا یک ساعت طول کشید، گفت: «آره، خوب خواهد بود.«.

پس از مراسم کلیسا شاهزاده چارلز و همسرش کامیلا به همراه کیت و ویلیام ۳۹ ساله بیرون ایستادند. کامیلا در مورد این مراسم اظهار نظر کرد و گفت: «خیلی خوب، بسیار خوب پیش رفت» و دوک پاسخ داد: «بله عالی بود.»

درحالی‌که این زوج منتظر بودند تا خودرویشان آن‌ها را به رویداد بعدی روز برساند، ویلیام برای جمعیت ستایشگر خانواده سلطنتی دست تکان داد و سپس رو به همسرش کرد و گفت: «صبر کنید تا حرکت کند، بعد می‌توانیم برویم.»

روز یکشنبه ملکه برای آخرین بار در طول جشن‌های مردمی دوباره در کنار چارلز ۷۳، کامیلا ۷۴ ساله، کیت و ویلیام در بالکن ظاهر شد.

سرود ملی در حالی پخش می‌شد که دود قرمز، سفید و آبی اسمان آخرین جشن جوبیلی پلاتینیوم را فرا گرفته بود.

لب‌خوان‌ها بر این باور بودند که ملکه در آن لحظه متعجب به نظر می‌رسید و به جورج گفته است: «آه، عالی! من نمی‌دانستم.»

جشن‌های پلاتینیوم به مناسبت هفت دهه حضور ملکه بر تخت سلطنت بریتانیا برگزار شد.

بیشتر از زندگی