ابوظبی میزبان هنرمندان سرشناس بالیوود

برگزاری مراسم جوایز بین‌المللی فیلم هند در سال ۲۰۰۰ آغاز شد

این مراسم پیش از این در سال ۲۰۰۶ نیز در امارات برگزار شده بود و امسال پس از ۱۶ سال دوباره در این کشور برگزار شد- Ryan LIM / AFP

هنرمندان مشهور بالیوود برای شرکت در مراسم اهدای جوایز آکادمی بین‌المللی فیلم هند وارد پایتخت امارات شدند. مشاهیر هندی و ستاره‌های بالیوود در آغاز مراسم اهدای جوایز آکادمی بین‌المللی فیلم هند (IIFA) در ابوظبی روی فرش سبز حاضر شدند. به گزارش آسوشیتدپرس، این مراسم جمعه شب در حالی برگزار شد که در دو سال گذشته یک بار به‌دلیل شیوع کرونا و بار دیگر پس از درگذشت حاکم ابوظبی لغو شده بود.

از بازیگران شرکت‌کننده در این مراسم می‌توان به سارا علی ‌خان، مامتا مهنداس، زارا خان، شاهید کاپور و لارا دوتا اشاره کرد. در این مراسم خوانندگان سرشناس موسیقی هند نیز حضور داشتند. تانیشک باغچی، خواننده هندی، با حضور روی فرش سبز گفت: «هنگامی که وارد ابوظبی شدم فهمیدم که جادو چطور اتفاق خواهد افتاد. این مکان شگفت‌انگیز است و خوشحالم که آثارم را در اینجا اجرا می‌کنم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شارواری واگ، هنرپیشه هندی، نیز با حضور در این مراسم به پیوندهای بین بالیوود و امارات متحده عربی به‌عنوان کشوری با ۹ میلیون نفر جمعیت اشاره کرد که هندی‌ها حدود ۳.۵ میلیون نفر از آن را تشکیل می‌دهند. این چهره سرشناس گفت: «من فکر می‌کنم این مراسم فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با افراد زیادی است که از طرفداران بزرگ بالیوود‌ محسوب می‌شوند. به عقیده من این یک موقعیت بزرگ برای آشنایی و اشتراک لحظه‌هایمان با کسانی است که عاشق فیلم‌های ما بوده‌اند.»

آندره تیمینز، یکی از برگزارکنندگان مراسم، نیز با تاکید بر گفته‌های شارواری واگ، تاکید کرد: «همه ما ابوظبی را دوست داریم زیرا فرهنگ مشابه و نزدیکی با هند دارد. بنابراین خوشحالم که اعلام کنم سینماگران و تهیه‌کنندگان فیلم بالیوود در ابوظبی احساس راحتی می‌کنند و امیدواریم روابط بهتری از طریق سینما بین دو کشور ایجاد شود.»

برگزاری مراسم جوایز بین‌المللی فیلم هند در سال ۲۰۰۰ آغاز شد و اولین مراسم در لندن برگزار شد. از آن زمان به بعد این مراسم در مکان‌های مختلفی در سراسر جهان برگزار شد که نشان‌دهنده موفقیت بین‌المللی بالیوود بود. این مراسم پیش از این در سال ۲۰۰۶ نیز در امارات برگزار شده بود و امسال پس از ۱۶ سال دوباره در این کشور برگزار شد. این رویداد دو روزه که شنبه ۱۴ خرداد، به پایان می‌رسد، با کنفرانس مطبوعاتی، کارگاه‌های آموزشی و اجرای زنده موسیقی همراه بود.

بیشتر از فرهنگ و هنر