هفت هتل شگفت‌انگیز در عربستان

به‌زودی در عربستان سعودی هفت هتل تماشایی افتتاح می‌شود

تماشایی‌ترین هتل‌ها در عربستان سعودی - Instagram/HotelierME

مقام‌های گردشگری عربستان سعودی قول داده‌اند که تا دو سال آینده، نه تنها تعداد اتاق‌ هتل‌ها در عربستان سعودی را به‌صورت تصاعدی افزایش دهند، بلکه بازدیدکنندگان از این کشور با هر سلیقه‌ای بتوانند هتلی باب طبعشان پیدا کنند:

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از اقامت در یک کاخ گرفته تا ماجراجویی در سکوهای نفتی؛ از استراحتگاه‌های ساحلی و شناور مجلل در دریای سرخ گرفته تا کاخ‌های تغییر کاربری داده‌شده در بزرگ‌ترین شهرهای این کشور یا استراحتگاهی با طراحی ژان نوول که عظمت طبیعی العلا را به تصویر می‌کشد. نشریه نشنال فهرستی از تماشایی‌ترین هتل‌های عربستان سعودی منتشر کرده است.

نجوما، ریتز-کارلتون رزرو

در حال حاضر تنها پنج هتل ریتز-کارلتون رزرو در سراسر جهان وجود دارد و عربستان سعودی میزبان ششمین هتل خواهد بود. ماریوت اینترنشنال اعلام کرد که این نشان جهانی مطرح در سال ۲۰۲۳، خدمات فوق‌العاده انحصاری خود را به دریای سرخ در عربستان سعودی خواهد برد. سایر املاک رزرو در حال حاضر در تایلند، ژاپن، اندونزی، پورتوریکو و مکزیک واقع‌اند.

 نجوما در مجموعه‌ای از جزایر خصوصی بکر در جزیره مرجانی «حفره آبی» دریای سرخ بنا خواهد شد که بخشی از پروژه دریای سرخ است؛ یک پروژه عظیم توسعه و ساخت‌وساز که در سواحل غربی عربستان شکل گرفته است.

میراوال دریای سرخ

اولین ملک میراوال خارج از ایالات متحده در پروژه دریای سرخ عربستان سعودی برپا خواهد شد. این استراحتگاه واقع در جزیره شاورا، یک اسپا (SPA) به مساحت چهار هزار مترمربع- بزرگ‌ترین آبگرم در منطقه دریای سرخ- با ۳۹ اتاق ماساژ، شبکه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی و استخرهای شنا با دمای کنترل‌شده با چشم‌انداز به اقیانوس دارد.

این اقامتگاه را شرکت معماری بریتانیایی «فاستر+پارتنرز» (Foster+Partners) با ۱۸۰ اتاق، شامل ۲۰ ویلای خصوصی، در ۳۱۰ هزار مترمربع طراحی کرده است. این استراحتگاه بسیار لوکس با خدمات رفاهی فوق‌العاده به عنوان بخشی از فاز اول پروژه دریای سرخ افتتاح می‌شود که انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ بازگشایی شود.

هتل آرمانی، دیریه

 شهر تاریخی دیریه عربستان سعودی میزبان هتل آرمانی خواهد بود. این تنها سومین ملک با نشان آرمانی در جهان خواهد بود و گروه هتلداری عمار دبی آن را اداره خواهد کرد.

این ملک مشرف به منطقه بازار دیریه، ۷۰ اتاق و دو رستوران دارد و سوییت‌ها دارای استخر شنا و امکانات اسپا خواهند بود. این ملک به ۱۸ اقامتگاه با نام آرمانی، که خود جورجیو طراحی و مبله‌ کرده و دارای فضای داخلی بزرگ، استخرهای روباز و تراس‌ها و پشت‌بام‌های محوطه‎‌سازی شده‌اند، خواهد پیوست.

کاخ سرخ

گروه بوتیک که اوایل سال ۲۰۲۲ شکل گرفت، در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل برخی از برجسته‌ترین کاخ‌های پادشاهی عربستان سعودی به هتل‌های مجلل است تا «روایتی از میراث و مهمان‌نوازی» را ارائه دهند.

از جمله این کاخ‌ها کاخ سرخ در محله الفوطه ریاض است که در سال ۱۹۴۴ برای ولیعهد سعود بن عبدالعزیز که از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۴ سلطنت کرد، آماده شد.

 این کاخ ۱۶سراچه‌ای اولین ساختمان بتن و فولاد در پایتخت عربستان سعودی بود و سال‌ها به عنوان اقامتگاه سلطنتی از آن استفاده می‌شد. پس از انتقال ملک سعود به کاخ النصریه در سال ۱۹۵۳، کاخ سرخ تا سال ۱۹۸۷ به دفتر شورای وزیران عربستان و بعد به دفتر هیئت رسیدگی به شکایات تبدیل شد.

اکنون این هتل به یک «هتل بوتیک» ۷۱ اتاقی با ۴۶ سرای لوکس و ۲۵ اتاق مهمان تبدیل خواهد شد.

هتل اشتین‌برگر پورشه دیزاین

اولین هتل اشتین‌برگر پورشه دیزاین خاورمیانه در عربستان سعودی واقع خواهد شد؛ اگرچه هنوز مشخص نشده که در کجای این کشور قرار خواهد داشت.

این شرکت خودروسازی اعلام کرد که این هتل لوکس را به عنوان بخشی از همکاری جدید بین «دویچ هوسپیتالیتی» Deutsche Hospitality و «پورشه دیزاین گروپ» Porsche Design Group راه‌اندازی خواهد کرد.

این ملک قرار است طراحی، فناوری و مهمان‌نوازی سطح بالا را درهم آمیزد و به هر مهمان امکان یک تجربه «سفر منحصربه‌فرد» ارائه دهد. امکانات آن قرار است یک رستوران و بار سطح بالا و یک مرکز بهداشتی و تناسب اندام پیشرفته به مساحت بیش از یک هزار مترمربع باشد.

شارانِ ژان نوول

یکی از برجسته‌ترین هتل‌هایی که قرار است در عربستان سعودی افتتاح شود، شاران ژان نوول است. طرح‌های معمار فرانسوی برای این ملک در العلا بر اساس شگفتی‌های نبطایی در نزدیکی هگرا، اولین سایت میراث جهانی یونسکو در عربستان سعودی، ادای احترامی به میراث معماری منحصربه‌فرد دو هزار ساله این منطقه است.

این تفرجگاه ۴۰ اتاقه در دره‌ای در منطقه حفاظت‌شده طبیعی شرعان عربستان قرار خواهد گرفت که به دلیل وجود صخره‌های شگفت‌انگیز، فلات‌های صخره‌ای و تپه‌های ماسه‌ای تماشایی‌ آن انتخاب شده است. این ملک متشکل از سوییت‌های مهمان، آلاچیق‌های خیمه‌ای و ویلاهای تفریحی و همچنین رستوران‌ها و یک آبگرم بزرگ است و قرار است در سال ۲۰۲۳ تکمیل شود.

در قلب این طرح، یک کره توخالی وجود دارد که رو به آسمان باز می‌شود و نوعی پاسیو داخلی را ایجاد می‌کند که با چشم‌اندازی به سمت سرسراها و اتاق‌های استراحتگاه گسترش می‌یابد.

دکل

یک استراحتگاه پیشنهادی با ۸۰۰ اتاق روی سکوی یک دکل نفتی از جمله پروژه‌های شگفت‌انگیز و خاص هتل‌های عربستان سعودی است. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی از طرح‌هایی برای یک جاذبه گردشگری به نام دکل (The Rig) پرده‌برداری کرد؛ مجموعه ای ‌از سکوهای متصل که ۱۵۰ هزار مترمربع وسعت دارند.

در این دکل خاص، امکانات از پرش با طناب و غواصی گرفته تا غذاخوردن زیر دریا و برگزاری مجموعه‌ای از فعالیت‌های ورزشی شدید و بی‌حدومرز فراهم است. این مجموعه همچنین میزبان سه هتل، ۱۱ رستوران و نمایش‌های زنده خواهد بود و قرار است پذیرایی از مهمانان شیفته آدرنالین را امسال آغاز کند.

بیشتر از زندگی