باشگاه کشتی‌های تفریحی عربستان، موناکو را پشت سر می‌گذارد

این برنامه بخشی از پروژه عظیم گردشگری به نام «آمالا» است

عربستان سعودی در ادامه برنامه‌های خود برای توسعه گردشگری می‌خواهد میزبان کشتی‌های تفریحی درجه یک جهان باشد. 

شرکت توسعه‌دهنده سعودی توسعه دریای سرخ (TRSDC) از طرح خود برای باشگاه کشتی‌های سوپرلوکس تفریحی رونمایی کرد. این باشگاه تفریحی می‌تواند قایق‌های تفریحی دو برابر بزرگ‌تر از آن‌هایی که رقیب معتبر و مشهور آن در موناکو نگه می‌دارد، در خود جای دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تاسیسات ۷۹۰۰ متر مربعی توسط معماران اچ‌کااس، طراحان استادیوم ای‌تی اند تی، خانه دالاس کابویز و مرکز نمایشگاه بین‌المللی جین جیانگ، طراحی شده است.

این باشگاه دارای ۱۲۰ اسکله برای کشتی‌هایی تا ۱۳۰ متر طول و یک آسانسور مستقیم از لبه آب به یک سالن خصوصی زیبای آسمان‌نما خواهد بود تا مهمانان بتوانند از قایق‌های تفریحی خود «در خلوت کامل» و با حفظ حریم خصوصی به باشگاه بروند.

فاز یک پروژه که قرار است در سال ۲۰۲۴ برای پذیرایی از مهمانان آماده شود، دارای هشت استراحتگاه است که حدود ۱۲۰۰ اتاق هتل را شامل می‌شود.

این برنامه بخشی از پروژه فوق‌العاده عظیم و سوپرلوکس گردشگری به نام «آمالا» است که در همسایگی پروژه عظیم دریای سرخ، قسمتی از پروژه عربستان سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور است که قرار است انرژی مورد نیاز خود را با منابع تجدیدپذیر خارج از شبکه تامین می‌کند.

انتظار می‌رود با افتتاح کامل آمالا که متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی است، با حدود ۳۰۰۰ اتاق هتل در ۲۵ هتل و حدود ۹۰۰ اقامتگاه مجللش، حدود ۵۰ هزار شغل جدید برای سعودی‌ها ایجاد شود و نزدیک به سه میلیارد دلار (یازده میلیارد ریال سعودی) به تولید ناخالص داخلی بیفزاید.

باشگاه‌های قایق‌های بادبانی و کشتی‌های تفریحی جایی است که صاحبان و علاقه‌مندان به کشتی‌های تفریحی، ورزش قایق‌رانی و مسافرت‌های دریایی دور هم جمع شده اوقات خود را با هم سپری می‌کنند.

این نوع کلوپ و باشگاه‌ها معمولاً در نزدیکی دریاچه‌ها یا دریا هستند و صاحبان قایق، افرادی که کشتی خود را اجاره می‌دهند یا اجاره می‌کنند با پرداخت هزینه ماهانه یا سالانه عضو آن می‌شوند.

بیشتر از سفر