پروژه دریای سرخ عربستان؛ ویلاهای ساحلی و شناور دوست‌دار محیط زیست

این مقصد گردشگری تنها به انرژی‌های تجدید پذیر متکی خواهد بود و هیچ ارتباطی با شبکه ملی انرژی نخواهد داشت

با نزدیک شدن به تاریخ بهره‌برداری و آغاز سکونت در شهر هوشمند نئوم در عربستان سعودی، ویلاهای ساحلی و شناور در این منطقه تجاری تفریحی نیز به مراحل پایانی ساخت خود می‌رسند.

شرکت معماری «کِنگو کوما و شرکا» مجموعه‌ای از ویلاهای لوکس را برای منطقه گردشگری جدید در عربستان سعودی طراحی کرده است. این پروژه با نام «امهات» (Ummahat) توسط شرکت توسعه دریای سرخ (TRSDC) به عنوان بخشی از پروژه دریای سرخ سرمایه‌گذاری شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این طرح با هفت نوع گونه شناسی شامل ویلاهای ساخته‌شده روی زمین و روی آب خواهد بود. هدف این پروژه تعریف استانداردهای جدید در توسعه پایدار به عنوان یک مقصد گردشگری جهانی است.

ویلاهای لوکس شامل فرم‌های کم ارتفاع با سقف‌های منحنی و منحنی و همچنین نماهای منحنی بسته به هر ناحیه خواهند بود.

کنگو کوما با اشاره به چشم انداز طبیعی منطقه و الهام از آن برای ساخت استراحتگاه جزایر عنوان کرد «طراحی ما برای ساختمان‌های جزیره از عناصر طبیعی و زیبای جزیره الهام گرفته شده است. زمین نسبتاً مسطح جزیره طرحی را می‌طلبد که با حجم‌های کم و افقی کنار بیاید و باید به دنبال خمیدگی ملایم سقف ساختمان‌ها باشیم و یک رابطه هماهنگ با زمین پیدا کنیم.»

در بیانیه شرکت توسعه دریای سرخ آمده است: «این شرکت در حال توسعه طیف وسیعی از سیاست‌ها از جمله صفر کردن زباله‌ها در محل دفن زباله، صفر کردن تخلیه فاضلاب در دریا، صفر کردن پلاستیک‌های یک‌بارمصرف است و متعهد به دستیابی به وضعیت ۱۰۰ درصد خنثای کربن است. این مقصد گردشگری تنها به انرژی‌های تجدید پذیر متکی خواهد بود و هیچ ارتباطی با شبکه ملی انرژی نخواهد داشت.»

 این مقصد لوکس گردشگری به عنوان بخشی از یک زیرساخت در مقیاس بزرگ ساخته خواهد شد که بر انرژی‌های تجدید پذیر و صرفه‌جویی در آب و مصرف دوباره تاکید دارد.

این پروژه چند میلیارد دلاری که در حال حاضر در بیش از ۹۰ جزیره در سواحل غربی عربستان سعودی در حال ساخت است، تاکنون دو هزار شغل ایجاد کرده و هدف نهایی آن در صورت بهره‌برداری کامل استخدام ۳۰هزار نفر است.

پروژه دریای سرخ بخشی از یک برنامه بزرگ در حال اجرا برای ایجاد صنعت گردشگری عربستان و کاهش اتکای آن به نفت و تنوع بخشیدن به اقتصاد است.

 فاز اول پروژه دریای سرخ قرار است در سال ۲۰۲۲ افتتاح شود. انتظار می‌رود این مقصد گردشگری در سال ۲۰۳۰ تکمیل شود.

بیشتر از زندگی