دادستانی بریتانیا رسما کوین اسپیسی را به آزار جنسی متهم کرد

بازیگر سرشناس آمریکایی به چهار مورد آزار جنسی در بریتانیا متهم شد

نتفلیکس در سال ۲۰۱۷ ساخت ادامه مجموعه «خانه پوشالی» با حضور اسپیسی را متوقف کرد_ Jesse Grant /Getty Images via AFP

دادستانی بریتانیا، کوین اسپیسی، بازیگر سرشناس آمریکایی را به چهار مورد تعرض جنسی در این کشور متهم کرد. اسپیسی متهم است که در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳، سه مرد را مورد تعرض جنسی قرار داده است. همچنین طبق اعلام دادستانی بریتانیا، این بازیگر متهم است فرد دیگری را بدون رضایت، وادار به برقراری رابطه جنسی کرده است.

دادگاه بریتانیا با تایید این اتهام‌ها اعلام کرد که هنوز مشخص نیست آیا برای رسیدگی به این پرونده قضایی، بریتانیا درخواست استرداد کوین اسپیسی از آمریکا را طرح خواهد کرد یا خیر.

دو مورد از اتهام‌ها علیه این بازیگر ۶۲ ساله، مربوط به زمانی است ‌که او مدیر هنری تاتر «اولد ویک» در لندن بود. در هر دو مورد، اسپیسی متهم به تعرض جنسی بوده است. یکی از شاکیان دیگر نیز مدعی است اسپیسی او را به برقراری رابطه جنسی همراه با دخول وادار کرده است.

این بازیگر آمریکایی در سال ۲۰۱۸ نیز در ایالت ماساچوست آمریکا به اتهام اذیت و آزار جنسی متهم شده بود. او در آن پرونده تحت تعقیب قرار گرفت اما در نهایت در سال ۲۰۱۹ برای او قرار منع تعقیب صادر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 آنتونی رپ، بازیگر آمریکایی نیز در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه با وبسایت بازفید گفته بود که اسپیسی در سال ۱۹۸۶ به او که در آن زمان ۱۴ ساله بود، برای برقراری رابطه جنسی ابراز تمایل کرده است. در همان سال پس از رپ، مرد ناشناس دیگری نیز در مصاحبه با نشریه والچرعنوان کرد که اسپیسی در دهه ۱۹۸۰ زمانی‌که او ۱۴ ساله بود، با او رابطه جنسی داشته است. اسپیسی هر دو این اتهام‌ها را رد کرد. او تنها در پاسخ به ادعای رپ در توییتر شخصی‌اش نوشت، اگر آن‌طور که رپ توصیف کرده با او رفتار کرده باشم، بابت آن رفتار ناشایست عذرخواهی می‌کنم.

اما پس از اتهام‌های جنسی که در سال‌های گذشته متوجه کوین اسپیسی بود، او سال گذشته پس از حدود چهار سال دوبار مقابل دوربین قرار گرفت رفت تا در یک فیلم ایتالیایی نقش ایفا کند. او از سال ۲۰۱۷ به دلیل اتهام‌هایی که در مورد تعرض جنسی متوجهش بود، مقابل دوربین نرفته بود. همزمان با طرح این اتهام‌ها شبکه نتفلیکس نیز ساخت ادامه مجموعه تلویزیونی «خانه پوشالی» با حضور اسپیسی را متوقف کرده بود.

کوین اسپیسی تاکنون دو بار برنده جایزه اسکار شده است. او در سال ۱۹۹۸ برای بازی در فیلم «مظنونین همیشگی» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت و در سال ۲۰۰۰ نیز برای بازی در فیلم «زیبایی آمریکایی» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

بیشتر از فرهنگ و هنر