تیراندازی در دبستانی در تگزاس؛ ۱۸ کودک و سه بزرگسال کشته شدند

جو بایدن در سخنانی کوتاه با خانواده و بازماندگان این فاجعه ابراز همدردی کرد

جو بایدن با ابراز تاسف از این حادثه خواستار اقدام برای توقف این روند شد-ordan Vonderhaar/ Getty Images via AFP

در جریان تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در شهر یووالد در ایالت تگزاس آمریکا دستکم ۱۸ کودک و ۳ بزرگسال کشته شدند. جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا که در جریان بازگشت از تور آسیایی در هواپیما از این حادثه مطلع شده بود، در یک سخنرانی کوتاه در کاخ سفید از کشته شدن کودکان در این فاجعه ابراز تاسف کرد و با خانواده و بازماندگان ابراز همدردی کرد. او با انتقاد از «لابی سلاح» و با اشاره به سود تولید‌کنندگان سلاح تاکید کرد که همین حالا باید برای توقف این روند و اصلاح قانون صلاح در آمریکا اقدام کرد. او به هیچ یک از پرسش‌های خبرنگاران در مورد این فاجعه و اینکه آیا به تگزاس سفر خواهد کرد یا نه، پاسخ نداد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد روز چهارشنبه چهارم خرداد  نوشت حال سه نفر دیگر هم که در این حمله مرگ‌بار مجروح شده‌اند وخیم است.
رسانه‌های داخلی آمریکا ضارب را یک مرد مسلح ۱۸ ساله معرفی کردند. فرد مسلح به‌دست افراد پلیس کشته شد.این مرگبارترین تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی طی ۱۰ سال گذشته در آمریکا به شمار می‌رود. این حادثه تنها ۱۰ روز پس از آن اتفاق افتاد که یک مرد سفید‌پوست ۱۸ ساله در یک محله سیاه‌پوست‌نشین در شهر بوفالو ایالت نیویورک، مردم عادی را هدف قرار داد و ۱۰ تن را کشت.

به گزارش رسانه‌های داخلی آمریکا ضارب درست در روز تولد ۱۸سالگی‌اش دو قبضه سلاح گرم را به طور قانونی خریداری کرده بود.

بیشتر از جهان