آمار هفت ماهه تیراندازی در نیویورک از کل سال ۲۰۱۹ پیشی گرفت

چندین شهر آمریکا شاهد موجی از جنایات خشونت آمیز را در ماه های اخیر بوده است

تحقیقات پلیس نیویورک در یک صحنه تیراندازی، نیویورک ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۰- Spencer Platt/Getty Images/AFP

مقام‌های نیویورک تایید کردند که از آغاز امسال، آمار تیراندازی در این شهر از کل سال گذشته بیشتر بوده‌است.

در فاصله ژانویه تا دوم اوت ۲۰۲۰، شمار تیراندازی‌ها ۷۷۷ مورد بود، در حالی که در سال ۲۰۱۹ این تعداد ۷۷۶ مورد بود. این آمار را روزنامه نیویورک پست منتشر کرد، و بعدا از سوی اداره پلیس نیویورک تایید شد.

این رکورد زمانی ثبت شد که شنبه شب مردی را که گلوله خورده بود، به بیمارستان لینکلن در محله برانکس در شمال نیویورک رساندند.

جوزف گیاکالون، گروهبان بازنشسته اداره پلیس نیویورک و استاد حقوق جنایی، به نیویورک پست گفت: «از این به بعد وضع بدتر می‌شود.

با ادامه تیراندازی‌ها، تلافی هم ادامه خواهد یافت. این دور بسته‌ای است که اداره پلیس نیویورک تلاش زیادی در کاهش آن داشته، اما دیگر چنین توانی ندارد و در برخی موارد، میلی هم ندارد.»

در ماه‌های گذشته و در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹، چند شهر بزرگ سراسر آمریکا شاهد افزایش جرایم خشونت‌بار بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


هرچند انگشت گذاشتن بر علت دقیق افزایش جرایم خشونت‌بار دشوار است، کارشناسان می‌گویند که محدودیت‌های رفت‌وآمد ناشی از همه‌گیری، بیکاری گسترده و خشم فزاینده نسبت به خشونت پلیس ممکن است در این میان نقش داشته‌باشند.

کیشا لانس باتمز، شهردار آتلانتا، اوایل این ماه و در پی خشونت‌های آخر هفته گفت: «به نظر من، این اوج نومیدی در آمریکا را نشان می‌دهد.»

با نزدیک شدن تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، دونالد ترامپ می‌کوشد تا با تاکید بر افزایش خشونت، بخت خود را برای ماندن در کاخ سفید بالا ببرد.

او دموکرات‌هایی را که عهده‌دار مدیریت شهرها هستند «ضعیف» خواند و گفت که اعتراض‌های اخیر برای مطالبه برابری نژادی بیشتر و پایان دادن به خشونت پلیس و اصلاح نیروهای انتظامی، به آتش خشونت دامن زده‌است.

رئیس جمهور همچنین به رغم خواست فرمانداران محلی، ماموران نظامی فدرال را به شماری از شهرها اعزام کرده تا ناآرامی را مهار کنند.

در شهر پورتلند ایالت اورگان—که مرکز تظاهرات در هفته‌های اخیر بوده—به گزارش اداره پلیس این شهر، در ماه ژوئیه ۱۵ تیراندازی یا چاقوکشی مرگبار اتفاق افتاد.

شیکاگو هم شاهد افزایش جرایم خشونت‌بار بوده‌است. بنا به آمار اداره پلیس شیکاگو، در شش ماه ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۰، در این شهر ۳۲۹ نفر کشته شده‌اند.

سال گذشته در مدت زمانی مشابه، ۲۴۶ نفر کشته شده‌بودند، که حاکی از ۳۴ درصد افزایش در سال ۲۰۲۰ است.

© The Independent

بیشتر از جهان