موارد تیراندازی در آمریکا در سال ۲۰۱۹ بیش از تعداد روزهای آن بوده

تیراندازی یک مرد سفیدپوست در تگزاس؛ 7 کشته، ۲۱ زخمی

MARK RALSTON / AFP

به گفته پلیس، در یک تیراندازی بدون هدف به سوی جمعیت در غرب تگزاس، 7 نفر کشته و ۲۱ تن مجروح شده‌اند.

در گزارش‌های اولیه پلیس به مظنون دیگری هم اشاره شده بود که هنوز دستگیر نشده بود، اما کمی بعد گفته شد این نگرانی بی‌اساس بوده و قاتل فردی تنها بوده که از دو اتوموبیل استفاده کرده است.

پلیس شهر اودیسه می گوید تیراندازی در شهرهای میدلند و اودیسه توسط یک مرد سفیدپوست سی و چند ساله صورت گرفته است.  

این واقعه روز شنبه در ساعت ۳:۱۷ و زمانی آغاز شد که یک مامور پلیس راننده اتوموبیلی را در بزرگراه متوقف کرد. راننده خودرو پس از توقف به سوی پلیس شلیک کرده و با زخمی کردن او از محل حادثه می گریزد. مهاجم سپس وارد شهر اودیسه و خیابان ۴۲ شده و مردم را بدون هدف به گلوله می‌بندد. به گفته پلیس، قاتل سپس یک وانت پستی را ربوده و باز هم از داخل آن به سوی مردم شلیک می‌کند.   

پلیس میدلند در پیامی در فیسبوک گفته است مهاجم سرانجام در مقابل مجموعه سینمایی «سینرجی» هدف گلوله پلیس قرار گرفته و کشته می‌شود.

مایکل گِرک، رئیس پلیس اودیسه در یک کنفرانس خبری گفت: «در میان غیرنظامی‌ها، ۲۱ نفر زخمی و دستکم ۵ نفر کشته شده‌اند. با تلاش مشترک ادارات مختلف، این حیوان را پیدا کردیم تا عدالت در موردش اجرا شود».

آقای گرِک در پاسخ به این سوال که آیا هویت ضارب مشخص شده یا نه، گفت: «او مردی سفیدپوست و سی و چند ساله است. هنوز بطور قطعی هویت او روشن نشده. حدس می‌زنم کیست، اما هویت او را تا زمانی که مسلم نشده فاش نمی‌کنم».

دونالد ترامپ تائید کرده که از طریق دفتر دادستانی کل در جریان این واقعه قرار گرفته و گفته است پلیس فدرال (اف بی آی) و سایر ادارات امنیتی «وارد عمل شده‌اند».   

این واقعه، تازه ترین مورد حملات مسلحانه در آمریکا در ماه اوت از جمله تیراندازی «ال پاسو» در تگزاس و «دیتون» در اوهایوست که در مجموع به مرگ ۳۱ نفر انجامید.

نهاد غیرانتفاعی «آرشیو خشونت با تفنگ» می گوید بر مبنای اطلاعات موجود، تاکنون تعداد موارد تیراندازی در سال ۲۰۱۹ بیش از تعداد روزهای آن بوده است. در طول ۲۴۴ روز گذشته دستکم ۲۷۹ مورد تیراندازی در ایالات متحده رخ داده است. 

در بیانیه «گرِگ اَبات»، فرماندار ایالت تگزاس آمده است: «من و همسرم از بابت این حمله بزدلانه و بی معنی سخت دلشکسته ایم و حمایت کامل خود را از قربانیان این واقعه، خانواده‌های آن ها و شهروندان میدلند و اودیسه، اعلام می‌کنیم. می‌خواهم به تمام شهروندان تگزاس یادآوری کنم که اجازه نمی‌دهیم ایالت تک ستاره (اشاره به موقعیت پیشین تگزاس به عنوان یک جمهوری مستقل و استقلال از مکزیک) آماج نفرت و خشونت شود. تگزاسی‌ها، مثل همیشه، متحد خواهند شد و به این تراژدی واکنش نشان خواهند داد».

کِن پَکستون، دادستان ایالت تگزاس نیز گفت: «از دیدن این که چنین اقدام سفیهانه‌ای علیه مردم نجیب «پِرمیَن بِیسین» (اشاره به منطقه نفت خیز تگزاس) صورت گرفته، وحشت زده شده‌ام. از افراد شجاعی که امروز در سطح محلی و ایالتی به سرعت وارد عمل شدند که به این حمله شیطانی خاتمه دهند، سپاسگزارم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent

بیشتر از جهان