سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران: خداداد عزیزی به دعوت حمید استیلی به کانادا می‌رود

سفر تیم ملی فوتبال ایران به کانادا از جنبه‌های مختلفی مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته است

قرار است تیم ملی فوتبال ایران به‌منظور یک بازی تدارکاتی در تاریخ ۵ ژوئن به شهرِ ونکوور کانادا برود - منبع: طرفداری

احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که خداداد عزیزی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران، «عضوی از کادر فنی تیم ملی نیست» و به دعوت حمید استیلی، بازیکن سابق و سرپرست فعلی تیم ملی فوتبال ایران، به کانادا می‌رود.

تیم ملی فوتبال ایران به ‌منظور یک بازی تدارکاتی در تاریخ ۵ ژوئن عازم شهر ونکوور کانادا است. با این‌حال، این بازی به دلیل اعتراض خانواده جانباختگان هواپیمای مسافربری اوکراینی که با شلیک دو موشک سپاه پاسداران سرنگون شده، با حواشی و جنجال‌های زیادی مواجه شده است. این خانواده‌ها می‌گویند بارها مورد آزار و اذیت و ارعاب نیروهای نیابتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، گروه‌هایی نیز به تعداد افرادی که همراه تیم ملی فوتبال ایران به کانادا می‌روند، اعتراض دارند. این گروه از ناظران استدلال می‌کنند که شمار افراد لازم در این سفر نباید بیشتر از ۳۰ نفر باشد، در صورتی‌ که فدراسیون فوتبال برای اعزام بیش از ۵۰ نفر برنامه‌ریزی کرده است.

با گفته‌های اخیر سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران، اینک مشخص شده است که خداداد عزیزی جزو افرادی است که بدون داشتن هیچ مسئولیتی در کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران، قرار است کاروان اعزامی ایران به کانادا را همراهی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احسان اصولی در این‌ زمینه به صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران چنین گفته است:«تعداد دیگری از پیشکسوتان هم دعوت شده‌اند، ولی به دلیل گرفتاری همراه تیم ملی نیستند؛ برخی پیشکسوتان هم خودشان در کانادا هستند و در بازی در مقابل کانادا حضور دارند.»

خبر سفر خداداد عزیزی به کانادا به دعوت حمید استیلی در حالی اعلام شده که انتشار عکسی از حمید استیلی در کنار یک مامور امنیتی جمهوری اسلامی، به جنجالی تازه در باره سفر تیم ملی فوتبال ایران به کانادا دامن زده است.

حمید استیلی سرپرست تیم ملی فوتبال ایران که ماه آینده برای یک بازی تدارکاتی جنجالی به ونکوور کانادا می‌رود، اخیرا در یک مهمانی با مردی که تحت تعقیب اف‌بی‌آی بوده، شرکت کرده است. این فرد که محمود خاضعین نام دارد، متهم است که در توطئه برای ربودن سه نفر در کانادا همکاری کرده است.

وب‌سایت سی‌بی‌سی کانادا، در گزارشی با اشاره به مسئولیت حمید استیلی در تیم ملی فوتبال ایران و عکس مشترک او با این متهم در یک مهمانی، به بررسی این موضوع پرداخته است.

تقریبا یک سال پس از صدور حکم دستگیری محمود خاضعین ، جاسوس و کارمند وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، حمید استیلی روز ۸ آوریل در یک مهمانی تولد با او شرکت کرده است. خاضعین در ایالات متحده با اتهام‌های جنایی از جمله توطئه برای آدم‌ربایی روبه‌رو است. او همچنین با اتهام‌هایی نظیر تلاش برای کلاه‌برداری بانکی و پول‌شویی هم مواجه است.

بیشتر از ورزش