تجربه‌ای متفاوت از تلفیق طراحی داخلی و بهپوشی

برای خانه و جالباسی‌تان جنس كم‌تر اما باكيفيت‌تر بخريد

 Lanserring X Jenny Packham

بهپوشی و طراحی داخلی شباهت‌های بسياری دارند. هدف همگی ما اين است كه در آن چه برای پوشيدن و آن چه برای خانه‌آرایی انتخاب میكنيم شخصيت خودمان را بازتاب دهيم.(بی آن‌كه تمايل داشته باشيم) از پسند روز پيروی میكنيم و برای مثال كراوات باردو يا شايد چند روبالشی مخملی جديد را امتحان میكنيم. مثلاً همه‌جاگير شدن پیشینه‌گرایی رايج در هر دو صنعت بهپوشی و طراحی داخلی سبب شده است كه از ديوارپوش‌هايی پر از ريزه‌كاریهای ظريف استفاده كنيم و لباس‌هايی با گستاخانه‌ترين نقش‌ونگارهای چاپی بر تن كنيم.

البته پيام اصلی هر دو صنعت بهپوشی و طراحی داخلی به سرمايه‌گذاری مربوط مي‌شود: برای خانه و جالباسیتان جنس كم‌تر اما باكيفيت‌تر بخريد. پای این تکه‌سرمایه‌گذاری‌های معطوف به کیفیت بالاتر که به میان بیاید مرز بين بهپوشی و طراحی داخلی رو به مخدوش شدن می‌گذارد. این هفته به جالب‌ترین همکاری سه جانبه‌ای پرداخته‌ام که اقلامی با کیفیتی ماندگار را برای خانه‌آرایی به ما عرضه می‌کنند که الهام گرفته از تصویری‌ترین ذهنیت‌های هنجارشکن هستند.

نخستین مورد رخت‌کن جاداری به نام «اکیسه» و دارای نماکاری شیک مثل برنج براق و تخته‌های خوش‌رنگ است که حاصل همکاری لانسرینگ(طراح آشپزخانه‌های سفارشی) و جنی پکهام( موفق‌ترین نام تجاری مستقل حوزه‌ی بهپوشی بریتانیا) است.

آشپزخانه‌های لانسرینگ را می‌توان در برخی از خواستنی‌ترین خانه‌های جهان دید و پیراهن‌های یکه و خاصی که پکهام طراحی کرده به تن برازنده‌ترین زنان این نسل رفته و لبه‌ی آن‌ها فرش‌های قرمز سراسر جهان را لمس کرده است. زنانی مثل اوما تورمن، آنجلینا جولی، امیلی بلانت، دیتا ون تیز، دوشس کمبریج و تیلور سویفت.

جنی به‌طور دقیق می‌داند مشتریان‌اش چه احساسی دارند نه فقط در هنگامی که برای پوشیدن لباس آماده می‌شوند بلکه وقتی که در حال آماده شدن هستند چه نوع فضایی را می‌خواهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

برند «راداشیتز» و «آلکس بیگارد»، بنیان‌گذار و مدیر طراحی لانسرینگ به من گفتند: «طرح‌های ما تا کنون بر طراحی آشپزخانه‌های سفارشی و ممتاز متمرکز بوده است اما مشتریان اغلب از ما درخواست می‌کرده‌اند که برای‌شان رخت‌کن هم طراحی کنیم. همکاری با جنی پکهام طراح معروف و احترام‌برانگیز حوزه‌ی بهپوشی در این طرح‌ها فرصتی منحصر به فرد بود برای طراحی چنین رختکن‌های زیبایی مفهوم‌پردازی کنیم».

آن‌ها گفتند: «طراحی رختکن اکیسه از چشم‌انداز سازندگان است و نگرش جنی پکهام و لانسرینگ در آن تلفیق شده است. جنی به طور دقیق می‌داند مشتریان‌اش چه احساسی دارند نه فقط در هنگامی که برای پوشیدن لباس آماده می‌شوند بلکه می‌داند وقتی که در حال آماده شدن هستند چه نوع فضایی را می‌خواهند. حالا می‌خواهد برای همان روز باشد یا برای مناسبتی خاص».

«رالف لارن» سالیان سال است که به سفالینه‌های انگلیسی علاقه دارد و اوج این دل‌بستگی را می‌توان در یک همکاری بین دو سوی اقیانوس اطلس مشاهده کرد(مجموعه‌ی برلی و رالف لارن)

مورد دوم حاصل همکاری جدید بین برلی(سازنده‌ی سفالینه‌های سنتی انگلیسی) و رالف لارن(نام تجاری بین‌المللی حوزه‌ی بهپوشی) است. حاصل این همکاری مجموعه‌ی بهار ۲۰۱۹ است که شامل مجموعه‌های ناهارخوری در سه نقش‌مایه‌ی رالف لارن بر اساس شکل‌بندی‌های سنتی برلی است.

رالف لارن یکی از طراحان معروف بهپوشی جهان است و سالیان سال است که به سفالینه‌های انگلیسی علاقه دارد و اوج این دل‌بستگی را می‌توان در یک همکاری بین دو سوی اقیانوس اطلس مشاهده کرد که در اصالت و مهارت مجموعه‌ای جدید از برلی تجسم یافته است.

سرانجام آن که نگارخانه‌ی بهپوشی «لارا اشلی» با همکاری برینتونز(تولیدکننده‌ی فرش‌های سنتی) مجموعه فرش‌های جدیدی بر اساس رنگ‌ها و سبک‌های لارا اشلی تولید کرده است. این تازه‌ترین تحقق از رشته همکاری‌های نام‌های تجاری ذاتاً بریتانیایی در طی یک دهه‌ی گذشته است.

هم «لارا اشلی» هم «برتونز» دارای میراث نیرومندی در ایجاد نقش‌های ظریف و زیبا هستند(برتونز)

لیزا کانوی مدیر بازاریابی مسکونی بریتونز به من گفت «که مشتریان لارا اشلی پیوند ریشه‌دار عمیقی با پوشاک دارند که در بازار طراحی داخلی خانه بازتاب یافته است». کانوی می‌گوید: «هم لارا اشلی هم برتونز دارای میراث نیرومندی در ایجاد نقش‌های ظریف و زیبا هستند که مبتنی بر طرح‌های سنتی برگرفته ازپیشینه‌های گسترده‌ی تاریخی است. بنابراین این همکاری خیلی طبیعی است».

در ۱۲ طرح جدید فرش در این مجموعه تلفیقی از طرح‌های با شکوه سبک کانتری را می‌توان دید که نام تجاری لارا اشلی را به جایگاه کنونی‌اش رسانده است و یادآوری راحتی فرش‌های نرم شرکت معروف تولیدکننده‌ی فرش خانگی انگلستان است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی