آینتراخت فرانکفورت، پرچمدار جدید فوتبال آلمان

تیم آلمانی با شکست گلاسکو رنجرز در ضربات پنالتی قهرمان لیگ اروپا شد

فینال لیگ اروپا بین آینتراخت فرانکفورت و گلاسکو رنجرز، دو تیم نسبتا گمنام برای هواداران فوتبال، با برتری تیم آلمانی در ضربات پنالتی به پایان رسید. فرانکفورت در مسیر فینال تیم‌های مطرحی مثل بارسا و وستهم را حذف کرده بود و پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی و اضافه، حریف اسکاتلندی را ۴-۵ شکست داد.

مشهورترین چهره‌های درون زمین کوین تراپ، دروازه‌بان فرانکفورت و آرون رمزی بودند. اولی پیش از این برای پاری‌سن‌ژرمن بازی کرده و دومی سال‌ها پیراهن آرسنال را به تن کرده بود. همین دو بازیکن نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت بازی داشتند. تراپ در دقیقه ۱۱۸ با مهار استثنایی پایش در موقعیت تک‌به‌تک توانست فرانکفورت را در بازی نگه دارد. وقتی نوبت ضربات پنالتی رسید رمزی تنها بازیکنی بود که ضربه‌اش را از دست داد و این بار هم تراپ با نوک پا توپ را دفع کرد. رمزی لحظاتی قبل از ضربات پنالتی به زمین رفت بود، ولی نتوانست ماموریتش را کامل کند.

آخرین پنالتی فرانکفورت به رافائل سانتوز بوره سپرده شد؛ مهاجمی که در جریان بازی موفق شده بود گل رنجرز را تلافی کند. این مهاجم کلمبیایی در یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی هم موفق شده بود بازیکن کلیدی تیمش باشد و پنالتی نهایی را هم به گوشه دروازه فرستاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میزبان فینال لیگ اروپا ورزشگاه «سانچس پیسخوان» بود که ۴۴۸۰۰ نفر ظرفیت دارد، ولی حدود ۱۰۰ هزار هوادار رنجرز و ۴۰ هزار هوادار فرانکفورت به امید تماشای بازی به شهر سویل سفر کرده بودند. سهم بلیت هر تیم تنها ۱۰ هزار نفر بود و با شروع بازی مشخص شد بیشتر سکوها در اختیار هواداران رنجرز است که توانسته بودند بلیت‌های بی‌طرف را به دست آورند. به گزارش دویچه‌وله قیمت بلیت‌های این بازی در بازار سیاه به بیش از هزار یورو رسیده بود.

آینتراخت در بوندس‌لیگا فصل متوسطی داشت و به رتبه یازدهم رسید، ولی در لیگ اروپا نمایشی خیره‌کننده داشت و به لطف این قهرمانی فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهد کرد.

اولیور گلاسنر، سرمربی اتریشی که اولین فصلش را روی نیمکت فرانکفورت تجربه می‌کند، بعد از این موفقیت بزرگ گفت: «ما در اروپا ۱۳ بار بازی کردیم و حتی یک شکست هم نداشتیم. ما قدم‌به‌قدم پیش آمدیم و در پایان به جامی رسیدیم که شایسته‌اش بودیم. هیچ کلامی برای بیان احساساتم درباره بازیکنانم پیدا نمی‌کنم. بازی به‌شدت فشرده و نزدیک بود، ولی حالا می‌توانیم چند روز جشن بگیریم.»

پیتر فیشر، رئیس باشگاه فرانکفورت، یادآوری زحمات تیم رقیب را فراموش نکرد و گفت: «نباید رنجرز را فراموش کنیم. آن‌ها باشگاهی بزرگ و سنتی‌اند که در اینجا ۱۰۰ هزار تماشاگر داشتند. در نظر گرفتن تنها ۱۰ هزار بلیت برای هر تیم ایده‌ای نیست که ما از فوتبال داریم.»

فرانکفورت پیش از این در سال ۱۹۸۰ قهرمان جام یوفا شده بود و پس از ۴۲ سال توانست یک موفقیت اروپایی جدید به هوادارانش هدیه کند. در فصلی که بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا حرفی برای گفتن نداشت، فرانکفورت به‌نوعی پرچمدار فوتبال آلمان بود.

بیشتر از فوتبال