اوکراین مراسم روز پیروزی را با رژه تانک‌های ضبط شده روسی برگزار می‌کند

ارتش اوکراین می‌گوید هدف این رژه خراب کردن تعطیلات برای اشغالگران روسی است

این تانک‌ها در بحبوحه جنگ ۷۵ روز گذشته در این کشور اروپای شرقی از نیروهای روسیه به غنیمت گرفته‌ شده‌اند - Defence of Ukraine

روز دوشنبه همان زمان که ولادیمیر پوتین بر رژه روز پیروزی در روسیه نظارت می‌کرد، اوکراین رژه جایگزینی را برگزار کرد که در آن، به منظور تمسخر مسکو، تجهیزات تخریب‌شده و ضبط‌شده روسی را به نمایش گذاشت.

وزارت دفاع اوکراین در توییتی اعلام کرد که تیپ ۹۳ مکانیزه ارتش این کشور «رژه تانک‌های غنیمت‌گرفته‌شده از روسیه» را برگزار کرد تا تعطیلات روس‌ها را خراب کند. این تانک‌ها در بحبوحه جنگ ۷۵ روز گذشته در این کشور اروپای شرقی از نیروهای روسیه به غنیمت گرفته‌ شده‌اند.

این وزارتخانه با لحنی طعنه‌‌آمیز افزود: «شاید متجاوزان تصور می‌کنند با تجهیز ارتش اوکراین به غنایم روسی، روی گردش تسلیحات به سبک ناتو تاثیر می‌گذارند؟ طرح جدید و هوشمندانه‌ای است.»

مسکو و کی‌یف دوشنبه، روز پیروزی را جشن گرفتند- روزی که روس‌ها و اوکراینی‌ها پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم را گرامی می‌دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نمایش چشمگیر روز پیروزی در میدان سرخ مسکو زیر سایه ابرهای خاکستری برگزار شد و پوتین بر رژه نظامی که در آن حدود ۱۳۱ قطعه تجهیزات نظامی- کمتر از ۱۹۰ سال گذشته- به نمایش درآمد، نظارت می‌کرد.   

با وجود آنکه [این رژه] مکانی بالقوه برای ارائه اطلاعات به‌روز درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین معرفی شد، پوتین در سخنرانی ۱۱ دقیقه‌ای خود چنین جزئیاتی را ارائه نکرد. پیش از این کارشناسان گمان می‌کردند رییس‌جمهور از این جشن که حول رژه بزرگ نظامی و پرواز در ارتفاع پایین متمرکز بود، برای اعلام پیروزی در اوکراین استفاده می‌کند.

پوتین مدعی شد که جنگجویان برای امنیت روسیه می‌جنگند؛ اما در طول سخنرانی‌ خود نه نام اوکراین را آورد و نه به طور رسمی به پیروزی اشاره‌ای کرد.    

تیپ ۹۳ ارتش اوکراین با برگزاری رژه تانک‌های غنیمتی روسی، تعطیلات اشغالگران را خراب کرد. شاید متجاوزان فکر می‌کنند با مسلح کردن ارتش اوکراین به تجهیزات غنیمتی روسیه، روی گردش تسلیحات به سبک ناتو تاثیر می‌گذارند؟ طرحی جدید و هوشمندانه است.

وزارت دفاع اوکراین، ۹ مه ۲۰۲۲

او آنچه را «عملیات نظامی» علیه اوکراین به منظور «نازی‌زدایی» می‌خواند، توجیه کرد و گفت که روسیه چاره‌ای نداشت؛ زیرا غرب داشت «برای حمله به سرزمین ما از جمله کریمه آماده می‌شد».

او افزود: «این برای ما به هیچوجه پذیرفتنی نیست.»

پوتین گفت: «خطر روزبه‌روز بیشتر می‌شد. روسیه به تجاوز پاسخی پیشگیرانه داد. این تصمیم اجباری به‌موقع و تنها تصمیم درست بود.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، پوتین را به آدولف هیتلر تشبیه کرد؛ چون رهبر روسیه «پیرو فلسفه نازی است و از هرکاری که آن‌ها کردند، تقلید می‌کند».

او پیش‌بینی کرد که اوکراین در جنگ پیروز خواهد شد و گفت: «به‌زودی در اوکراین، دو روز پیروزی برگزار می‌شود و برای یک نفر حتی یک پیروزی هم باقی نمی‌ماند.»

ایندیپندنت در برگزاری پویش‌های ویژه حقوق آسیب‌پذیرترین افراد سابقه پرافتخاری دارد، و ما برای اولین بار پویش استقبال از پناهندگان سوری را در طول جنگ سوریه در سال ۲۰۱۵ اجرا کردیم. اکنون هم‌زمان که پویش خود را تجدید کرد و این طومار را در پی گسترش بحران اوکراین راه‌اندازی می‌کنیم، از دولت می‌خواهیم برای اطمینان از ارسال کمک، بیشتر و سریع‌تر پیش برود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارزار استقبال از پناهندگان اینجا را کلیک کنید. برای امضا طومار اینجا را کلیک کنید. اگر مایل به کمک مالی هستید، لطفا اینجا را کلیک کنید و به صفحه گوفاندمی بروید.   

© The Independent