مرگ مشکوک روسای نفتی روسیه ادامه دارد

دلیل مرگ عضو هیات مدیره لوک‌اویل مسمومیت با وزغ عنوان شد

الکساندر ساببوتین از اعضای هیئت‌مدیره لوک ویل به طرز مشکوکی درگذشت  - visegrad24 twitter

گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از مدیران ارشد سابق لوک‌اویل، شرکت انرژی روسیه، بر اثر مسمومیتی که ظن آن می‌رود با سم وزغ ایجاد شده باشد، جان خود را از دست داده است.

الکساندر سوبوتین، از اعضای هیئت‌مدیره لوک‌اویل، ظاهرا بعد از یک جلسه برای درمان خماری الکلی با یک شمن (درمانگر با جادو) در زیرزمین یک مکان در میتیشچی، شهری در شمال شرق مسکو، پایتخت روسیه، درگذشت.  

کانال تلگرامی «مش» (Mash) ادعا می‌کند که ساببوتین برای درمان خماری با استفاده از زهر وزغ، برای دیدن ماگوا، این شمن، و همسرش به خانه‌ آن‌ها رفت.

این کانال گفت: «آن‌ها برشی روی پوست ایجاد کردند، سم وزغ را آنجا چکاندند- و بیمار بعد از استفراغ، ظاهرا بهبود یافت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مش ادعا می‌کند که  سوبوتین این زوج را مدت‌ها بود که می‌شناخت و مرتب از خدماتشان استفاده می‌کرد.

در این یادداشت آمده است: «و بنابراین او یک بار دیگر هم نزد آن‌ها آمد- تا خماری‌اش را درمان کنند. ناگهان حالش بد شد- قلبش درد گرفت. صاحبخانه تصمیم گرفت با آمبولانس تماس نگیرد. به او کوروالول داد و این تاجر را در زیرزمین خواباند. همانجا مرد. مرحوم با آن‌ها دوست بود.»

براساس گزارش‌ها، این شمن به پلیس گفت که آن‌ها با سابباتین- برادر والری سابباتین، قائم مقام سابق لوک اویل- فقط دوست بودند.   

داستان مرگ عجیب ساببوتین یکی از چند مرگ غیرعادی در روسیه در پی تهاجم این کشور به اوکراین است که بخش انرژی روسیه با آن درگیر شده است.

اخیرا چهار مقام فعلی و سابق گازپروم- به همراه یک مقام دیگر انرژی روسیه- در شرایطی مرموز طی چند هفته و در جریان حمله به اوکراین و پس از آن، جان باختند.

 در دو مورد، همسران و فرزندان این مدیران را نیز در مسکو و یک شهر تفریحی اسپانیا پیدا کردند که آن‌ها را به شکل خوفناکی تا سر حد مرگ زده‌ بودند.

© The Independent