جبهه مقاومت ملی افغانستان: ۲۲ عضو طالبان در پنجشیر کشته شدند

جنگ میان طالبان و نیروهای مقاومت، همزمان در پنجشیر، تخار و بغلان جریان دارد

نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان، شب جمعه ۱۶ اردیبهشت، در شهرستان‌های دره، آبشار، خنج و شتل ولایت پنجشیر و همچنین شهرستان پل‌حصار ولایت بغلان، با طالبان درگیر شدند.

منابع آگاه در پنجشیر در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی تایید کردند که نیروهای جبهه مقاومت ملی، با حمله به مواضع طالبان، به سمت مراکز این شهرستان‌ها پیشروی کردند و در جریان درگیری دو طرف تلفات داده‌اند. پس از این درگیری‌ها، طالبان فعالیت شبکه‌های مخابراتی را در بخش‌هایی از شهرستان‌های آبشار و دره قطع کردند. میرزا جان بخشی و عین‌الله، دو تن از نیروهای جبهه مقاومت ملی بودند که در جریان این درگیری‌ها در روستای تنخو در شهرستان دره، در نبرد رودررو با طالبان، کشته شدند.

در حالی که آمار دقیقی از تلفات وارده به طالبان در دست نیست، صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی، به ایندیپندنت فارسی گفت در این حمله‌ها  طالبان تلفات سنگینی داده است.

احمدی گفت: «نیروهای شجاع جبهه مقاومت ملی، از چندین جبهه بر مواضع طالبان یورش بردند و در نتیجه این درگیری، ۲۲ عضو طالبان کشته شدند و ۶ نفر دیگر دستگیر شدند.»

احمدی در ادامه افزود که دو عضو جبهه مقاومت ملی نیز در این درگیری‌ها کشته و ۵ نیروی دیگر زخمی شدند. با این حال، او تصریح کرد که هدف جبهه مقاومت ملی، فعلا حفظ مراکز شهرستان‌ها نیست، بلکه ضربه زدن به طالبان، از هر طریق ممکن، اولویت این جبهه است. به گفته احمدی، بخشی از مناطقی که نیروهای مقاومت روز جمعه تصرف کردند، هنوز در اختیار این جبهه است.

سخنگویان طالبان وقوع درگیری و تلفات وارده به این گروه را رد می‌کنند، اما برخلاف ادعای سخنگویان طالبان، اتاق‌های آنلاین این گروه در توییتر، مملو از اخبار جنگ در پنجشیر و اندراب است.

در تماس تلفنی شامگاه جمعه یکی از فرماندهان جبهه مقاومت ملی با خالد امیری، فرمانده جنگ، گفته می‌شود که شمار زیادی از جنگجویان طالبان کشته شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان با درگیری در پنجشیر، نیروهای جبهه مقاومت ملی، به مواضع طالبان در شهرستان پل‌حصار در بغلان و شهرستان ورسج در تخار نیز حمله کردند. هنوز اطلاع دقیقی از آنچه در درگیری‌های اندراب گذشته در دست نیست. پس از وقوع این درگیری‌ها، طالبان ده‌ها نیروی تازه‌نفس به پنجشیر و اندراب اعزام کردند. فرماندهی نیروهای طالبان در شمال، در توییتی اعلام کرد که نیروهای زیادی وارد اندراب شده‌اند تا تهدیدها را دفع کنند. منابع در پنجشیر نیز از هجوم نیروهای بیشتر به‌ویژه گردان انتحاری طالبان به این استان خبر داده‌اند.

اما جبهه مقاومت ملی می‌گوید در مقابل طالبان می‌ایستد و نیروهای این جبهه، آماده‌ دفاع از افغانستان تا آزادی این کشور از دست طالبان است.

صبغت‌الله احمدی افزود که نیروهای مقاومت ملی، در چند روز گذشته، در تخار، بغلان و پنجشیر، حمله‌های کوبنده‌ای را علیه طالبان سازماندهی و اجرا کردند و این حمله‌ها همچنان ادامه دارند.

در ۹ ماهی که از سلطه گروه طالبان بر افغانستان می‌گذرد، این گروه بر خلاف ادعاهای که مطرح می‌کند، موفق به تسلط بر تمامی جغرافیای افغانستان نشده است. هم اکنون در کنار جبهه مقاومت ملی، چندین جبهه نظامی دیگر علیه طالبان می‌جنگند. جبهه آزادی افغانستان به رهبری شماری از نظامیان پیشین، یکی از این جبهه‌ها است که در آخرین مورد  پنجشنبه گذشته، قاری نورالدین از فرماندهان ارشد طالبان را در بغلان به قتل رساند.