درخواست سربازان اوکراینی از فوتبالیست‌های این کشور: اوکراین را به جام جهانی ببرید

تیم ملی فوتبال اوکراین در صورت صعود به جام جهانی در گروه ایران قرار خواهد گرفت

تیم ملی اوکراین در حال حاضر در کشور اسلوونی در حال تمرین است و خود را برای مقابله با اسکاتلند آماده می‌کند - Ozan KOSE / AFP

تاراس استپاننکو، هافبک اوکراینی باشگاه «شاختار دونتسک» و تیم ملی این کشور گفت که بازیکنان اوکراینی قلب و روح خود را برای پیروزی در مسابقات پلی‌آف جام جهانی به کار می‌گیرند تا بتوانند این کشور را به جمع ۳۲ تیم حاضر در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برسانند. 

اوکراین آخرین بار در ماه نوامبر با پیروزی دو بر صفر مقابل بوسنی و هرزگوین توانست خود را به مرحله پلی‌آف قاره اروپا برساند، اما به دلیل تهاجم نظامی روسیه به این کشور بازی این تیم با اسکاتلند در چارچوب این مرحله به تعویق افتاد. فیفا روسیه را از حضور در جام جهانی قطر محروم کرده است.

حالا اوکراینی‌ها باید ابتدا در روز اول ژوئن به مصاف اسکاتلند بروند و در صورت پیروزی در آن دیدار با تیم ملی فوتبال ولز دیدار خواهند کرد. برنده این مسابقه به جام جهانی ۲۰۲۲ راه می‌یابد و در گروه دوم در کنار تیم ملی ایران، انگلستان و آمریکا قرار خواهد گرفت. 

تیم ملی اوکراین پس از چندین ماه دوری از فوتبال قرار است روز ۱۱ مه یک دیدار دوستانه مقابل تیم باشگاه مونشن گلادباخ آلمان انجام دهد تا اردوی آمادگی خود برای دیدار مقابل اسکاتلند را آغاز کند. این در حالی است که سربازان اوکراینی در میادین جنگ در حال مقابله با تهاجم نیروهای روسی و دفاع از شهرهای کشور خود هستند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری رویترز، تاراس استپاننکو، هافبک دفاعی اوکراینی در این رابطه گفت: «ما هر روز پیام‌هایی از سربازان خود دریافت می‌کنیم؛ بسیاری از آنها عاشق فوتبال هستند و فقط یک خواسته دارند: لطفا هر کاری که می‌توانید برای رسیدن به جام جهانی انجام دهید.» 

این فوتبالیست اوکراینی همچنین ادامه داد: «برای کشور و سربازان ما، صعود به جام جهانی مانند یک جشن خواهد بود؛ جشنی برای تمام کشور. به همین دلیل است که ما باید در این مسابقه حاضر شویم. در این مسابقه ما باید با قلب و روحمان به زمین بریم.»

تیم ملی اوکراین در حال حاضر در کشور اسلوونی در حال تمرین است و خود را برای مقابله با اسکاتلند آماده می‌کند. با این حال استپاننکو تاکید کرد با شنیدن اخباری که از وضعیت اوکراین می‌آید تمرین کردن اصلا برای او و همبازیانش ساده نبوده است. 

او افزود: «هر روز عکس‌ها و فیلم‌هایی درباره آنچه در کشورم می‌گذرد در رسانه‌ها می‌بینیم. درک آنچه در آنجا می‌گذرد گاهی واقعا دشوار است. با این حال ما درک می‌کنیم که این مسابقه برای ما چه معنایی دارد؛ باید هرکاری را که می‌توانیم انجام دهیم تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آوریم.»

از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین، مسابقات فوتبال لیگ اوکراین تعلیق شده و بسیاری از بازیکنانی که در لیگ داخلی این کشور به میدان می‌رفتند با مشکل تمرین و نبودن در شرایط مسابقه مواجه بوده‌اند. 

الکساندر پتراکوف، سرمربی تیم ملی این کشور که جانشین آندری شوچنکو، سرمربی پیشین زردهای اوکراینی شده در این خصوص گفت: «بازیکنانم باید برای این بازی دوستانه مقابل مونشن گلادباخ مانند هر بازی رسمی دیگری آماده شوند چرا که ماه‌هاست هیچ تمرینی نداشته‌اند و بسیاری از آنها در شرایط مسابقه قرار نگرفته‌اند.»

او در ادامه گفت: «ما در حال حاضر هیچ بازی رسمی نداریم و به دلیل جنگ مسابقات داخلی هم تعلیق شده، بنابراین مهمترین چیز برای بازیکنان من این است که همه تلاش خود را برای موفقیت در این بازی‌ها به کار بگیرند. آنها نباید مسابقه با مونشن گلادباخ را یک بازی دوستانه در نظر بگیرند بلکه باید به آن به چشم یک بازی رسمی نگاه کنند زیرا این تنها فرصت برای ماست تا بتوانیم خودمان را برای دیدار مقابل اسکاتلند آماده کنیم.»

بیشتر از فوتبال