یوفا روسیه را از پیشنهاد میزبانی یورو ۲۰۲۸ محروم کرد

در مسابقات تابستان امسال یورو زنان در انگلستان، پرتغال جایگزین روسیه خواهد شد

روسیه در فصل آینده لیگ ملت‌های یوفا حضور نخواهد داشت - Olga MALTSEVA / AFP

روسیه از ارائه پیشنهاد برای میزبانی مسابقات قهرمانی مردان اروپا هم در سال‌ ۲۰۲۸ و هم در سال ۲۰۳۲ محروم شد؛ این بخشی از تحریم‌هایی است که یوفا در ارتباط با ادامه تعلیق این کشور از فوتبال بین‌المللی اعلام کرد.

روسیه در رقابت با بریتانیا و ایرلند، علاقه خود را برای میزبانی یورو ۲۰۲۸ اعلام کرده بود، اما بعد از تهاجم این کشور به اوکراین، اجازه نخواهد داشت بر پیشنهاد خود باقی بماند.

این در حالی است که یوفا درباره تعدادی از زمینه‌های مربوط به مشارکت روسیه در رقابت‌های قاره‌ای به نتایجی رسیده است.

با محرومیت باشگاه‌های روسی از حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده، در [مسابقات] تابستان امسال یورو زنان در انگلستان، پرتغال جایگزین روسیه خواهد شد.

روسیه در فصل آینده لیگ ملت‌های یوفا نیز حضور نخواهد داشت و از ادامه رقابت‌های انتخابی خود برای جام جهانی زنان ۲۰۲۳ منع شده است.

محرومیت باشگاه‌های روسی از رقابت‌های باشگاهی اروپا، شرکت در لیگ اروپا، لیگ کنفرانس یوفا، لیگ قهرمانان زنان و لیگ جوانان یوفا را نیز شامل می‌شود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بخشی از تحریم‌های اولیه آن‌ها علیه روسیه که در ماه مارس و در پی حمله به اوکراین، اعلام شد، محرومیت سنت پترزبورگ از میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا بود.

فیفا روسیه را از فوتبال بین‌المللی نیز محروم کرد و از بازی‌های پلی‌آف اروپا برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز اخراج شد.

روسیه و ترکیه در کنار بریتانیا و ایرلند برای دریافت میزبانی یورو ۲۰۲۸ ابراز تمایل کردند. در ضمن روسیه و ترکیه در کنار ایتالیا برای [میزبانی] یورو ۲۰۳۲ هم پیشنهاد دادند.

در پلی‌آف یورو زنان تابستان امسال، پرتغال که مقابل روسیه شکست خورد بود، به هلند، سوئد و سوییس در گروه سی این مسابقات می‌پیوندد.

حذف روسیه از لیگ قهرمانان به این معنا است که قهرمان لیگ برتر اسکاتلند بدون درنظر گرفتن اینکه چه کسی در تورنمنت امسال برنده می‌شود، مستقیم به مرحله گروهی راه می‌یابد- سناریویی که تنها در صورتی محتمل به نظر می‌رسید که ویارئال با پیروزی ۲-۰ بر لیورپول در بازی برگشت [مرحله] نیمه نهایی، مانع آن شود.

[باشگاه] زنیت سنت پترزبورگ قهرمان روسیه شد، اما یوفا روند صلاحیت به‌روزشده‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد قهرمان لیگ برتر مستقیم به مرحله گروهی رقابت می‌رود و پلی آف مقدماتی را دور می‌زند.

تیم دوم اسکاتلند به جای مرحله دوم به مرحله سوم مقدماتی خواهد رفت.

کمیته اجرایی یوفا پیشنهادهای ارائه شده برای میزبانی یورو ۲۰۲۸ و ۲۰۳۲ را با استناد به ماده ۱۶.۰۲ آیین‌نامه که در آن آمده است «هر پیشنهاددهنده باید تضمین بدهد به گونه‌ای عمل نمی‌کند که به بدنامی یوفا، فینال یوفا یا مرحله نهایی یوفا، هر پیشنهاددهنده دیگر (یا هر کارمند، افسر یا نماینده هریک از موارد فوق)، روند پیشنهاد دادن یا فوتبال اروپا منجر شود»، رد کرد.

روسیه علیه تعلیق قبلی خود درخواست تجدیدنظر داد که قرار است دادگاه داوری ورزشی به آن رسیدگی کند، گرچه تاریخ آن هنوز مشخص نشده است.      

© The Independent

بیشتر از فوتبال