سخنگوی جدید کاخ سفید معرفی شد

سابقه همکاری کارین ژان پیر با جو بایدن به دولت باراک اوباما بازمی‌گردد

کارین ژان‌پیر (چپ) جایگزین جن ساکی می‌شود-ALEX WONG / Getty Images via AFP

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد کارین ژان‌پیر به عنوان دستیار رییس‌جمهوری و سخنگوی کاخ سفید جایگزین جن ساکی می‌شود که ۱۳ می کاخ سفید را ترک خواهد کرد. او نخستین سخنگوی سیاه‌پوست کاخ سفید و نخستین دگرباشی است که در این سمت فعالیت خواهد کرد.

ژان‌پیر در این بیانیه باتجربه و با استعداد معرفی شده است و گفته شده که همه قابلیت‌ها برای این شغل دشوار را در اختیار دارد.

در همین بیانیه جن ساکی کسی معرفی شده است که استاندارد‌های احترام را به سالن کنفرانس خبری کاخ سفید بازگرداند. این درحالی است که ساکی بارها به اظهارات نادرست یا طفره رفتن از پاسخ صریح در برابر پرسش‌های خبرنگارانی متهم شده است که سیاست‌های دولت بایدن را به چالش می‌کشند. اما در بیانیه کاخ سفید در تقدیر از ساکی، گفته شده است که او شوخ‌طبع بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارین ژان‌پیر در حال حاضر معاون سخنگوی کاخ سغید و دستیار معاون جو بایدن است. او مشاور رییس‌جمهوری آمریکا بوده است. او قبلا در روابط عمومی سازمان MoveOn.org مشغول به کار بوده است و به عنوان تحلیلگر سیاسی در ان‌بی‌سی فعالیت می‌‌کرد.

او در کمپین‌های انتخاباتی باراک اوباما و جو بایدن حضور داشته است و سابقه همکاری او با بایدن به دولت اوباما بازمی‌گردد.

کارین ژان‌پیر در نیویورک بزرگ شده است و دانش‌آموخته دانشگاه کلمبیا است.

به گزارش اکسیوس، بسیاری از سخنگوهای کاخ سفید پس از اتمام کار خود جذب شبکه‌های تلویزیونی آمریکا می‌شوند و جن ساکی هم از این قاعده مستثنی نیست. قرار است ساکی در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی کار خود را آغاز کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که کارمندان این شبکه از اینکه چهره‌ای مانند ساکی به مجموعه‌شان اضافه شود خرسند نیستند. آنها بر این باورند که ساکی اعتبار این شبکه که هم‌اکنون در جایگاه‌ خوبی در نظرسنجی‌ها قرار دارد را تخریب می‌کند.

سیمون سندرز، سخنگوی سابق کامالا هریس، معاون رییس‌جمهور آمریکا هم پیشتر به این شبکه محلق شده بود. 

بیشتر از جهان