سخنگوی کاخ سفید در مورد حمله‌های سگ بایدن دروغ گفت

«اگر به گفته‌های سخنگوی کاخ سفید در موارد جزئی اعتمادی نیست، چطور می‌توان درباره موضوعات کلان مانند افغانستان به او اعتماد کرد»

میجر هشت روز متوالی ماموران امنیتی را گاز می‌گرفت اما سخنگوی کاخ سفید گفت تنها دو حادثه کوچک اتفاق افتاده است-JIM WATSON / AFP

سخنگوی کاخ سفید در دولت جو بایدن به دروغگویی درباره گاز گرفتن‌های میجر، سگ رئیس‌جمهور، متهم شد.

جن ساکی در مصاحبه مطبوعاتی روزانه خود از طرف خبرنگار نیویورک‌پست زیر فشار قرار گرفت و متهم شد که از ارائه «اطلاعات صادقانه» درباره بحران افغانستان هم باز مانده است.

خبرنگار این نشریه دست‌راستی حتی از خانم ساکی پرسید: «اگر ما نتوانیم درباره اتفاقات کوچک به اطلاعات صحیح دست یابیم چگونه می‌توانیم در مسائل بزرگ‌تر مانند افغانستان، به اطلاعات ارائه شده از طرف دولت اعتماد کنیم؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیده‌بان قضایی، یک گروه محافظه‌کار حقوقی، ایمیل‌های سرویس مخفی ایالات متحده را منتشر کرده است که در آن‌ها مقام‌ها گفته‌اند که سگ اول کاخ سفید در هشت روز از اول مارس تا ۸ مارس، هر روز به ماموران این سرویس حمله کرده که به «آسیب به لباس‌ها یا زخم برداشتن و کبودی پوست آن‌ها منجر شده است.»

کاخ سفید در پایان ماه مارس اعلام کرد که این سگ سه ساله ژرمن شپرد در دو مورد حادثه «گازگرفتن کوچک» دخیل بوده است.

خبرنگار مذکور گفت: «واضح است که این مهم‌ترین حادثه دنیا نیست ولی اهمیت دارد چون ما انتظار داریم حتی درباره حوادث جزئی هم اطلاعاتی صادقانه ارائه شود.»

او ادامه داد: «پس می‌شود برایمان توضیح دهید چرا چنین روایت گمراه‌کننده‌ای به ما ارائه شد؟ و اگر ما نتوانیم اطلاعات صحیح درباره اتفاقات جزئی به دست آوریم، چگونه باید درباره موضوعات بزرگ‌تر مانند افغانستان به روایت دولت اعتماد کنیم؟»

گروه دیده‌بان قضایی بعد از آنکه توانست شکواییه‌ای علیه وزارت امنیت کشور ثبت کند، بر اساس «قانون آزادی اطلاعات» به این ایمیل‌ها دست یافت.

خانم ساکی از توضیح درباره شفافیت امور طفره رفت ولی درباره وضعیت میجر در کاخ سفید توضیح داد. او اظهار داشت: «می‌دانم که موضوع سگ کاخ سفید را همیشه در مصاحبه‌های مطبوعاتی مطرح می‌کنید و به همین دلیل از شما متشکرم. همانطور که قبلا اشاره کردیم، میجر برای انطباق با زندگی در کاخ سفید با مشکلاتی مواجه بود. به او آموزش‌های تکمیلی داده شد و مدتی را در ایالت دلاور در محیطی که برایش بیشتر آشنا بود سپری کرد تا بیشتر احساس راحتی کند.»

او ادامه داد: «من هیچ اطلاعات بیشتری ندارم ولی به نظرم به سوال درباره اینکه میجر کجا است، پاسخ دادم تا نسبت به علاقه همیشگی شما درباره این سگ کاملا شفاف عمل کرده باشم.»

© The Independent

بیشتر از جهان